Společnost


BAU PRIMA a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10621Reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 16 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.04.2016, před 9 lety

Pavel Psota

Znění stížnosti

8.10.2015 jsme koupili řezačku na dlažbu X6-64, po převzetí a následné zkoušce řezačky jsme zjistili závady, které jsme reklamovali. Prodejce (pan M.) přijel, závadu uznal a pokusil se ji odstranit, což se nepovedlo. Řezačku jsme odeslali včetně potřebných dokladů 29.12.2015 na druhou reklamaci, kterou rovněž prodejce uznal, máme písemný doklad o provedené opravě v reklamačním protokolu, výrobek nám poslal, dle něj opravený dne 28.1.2016,přesto řezačka správně nefunguje. Po marné snaze kontaktovat prodejce pana M., nebere telefon a zapírá se, jsme se rozhodli požádat Vás o pomoc, nebo radu, jak dále s takto neseriózním prodejcem jednat.


Produkt

řezačka Bauprima X6-64


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2016 11:19, před 9 lety

Prodávající je povinen přijmout zboží k reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i místě nebo sídle podnikání v souladu s ust. § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Dle veřejného rejstříku je sídlem společnosti následující adresa BAU PRIMA a.s.,
Praha 1, Staré Město, Smetanovo nábřeží 327/14 . Na webových stránkách společnosti je uvedena kontaktní adresa BAU PRIMA a.s., Hradecká 569, 533 52 Staré Hradiště u Pardubic.

Nepřijme-li prodávající na této adrese zboží k reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. V takovém případě by se měl spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci, neboť tento úřad vykonává dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele.

Prodávající má také povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (tedy reklamace se považuje za uplatněnou a začíná běžet lhůta k vyřízení reklamace). Pokud by si prodávající zásilku nepřevzal, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Spotřebitel musí dbát na to, aby jeho jednání bylo prokazatelné pro případ soudního sporu, tedy reklamovat, popřípadě odstoupit od smlouvy, prostřednictvím poštovní přepravy, pokud možno doporučeně s dodejkou.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení (popř. na výměnu věci za novou). Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2016 14:43, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.