Společnost


Albert Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:182
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#10624Odmítnutí proplacení dopravy při kladném vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.04.2016, před 9 lety

Hana Dušková

Znění stížnosti

Při kladném vyřízení reklamace v tomto hypermarketu odmítli manželovi propatit náklady na dopravu. Jednalo se o cca 88km, dvě cesty při podání a dvě cesty při vyřízení autem. Reklamováno bylo zahradní plastové polohovací křeslo o váze zhruba 6 kg. Manželovi nejprve neuznali malý technický průkaz, že musí mít velký, pak mu řekli, že měl jet vlakem nebo busem, přičemž je nádraží vzdáleno poměrně daleko, určitě více než 1 km. Když předložil průkaz tělesně postiženého ZTP, tak mu bylo doporučeno, že měl pověřit vyřízením děti nebo ostatní příbuzné. Pak mu řekli, že mohl zboží reklamovat v nejbližší prodejně a to v supermarketu v Ústí n.Orlicí (cca 50km). Jednání bylo nepříjemné,neochotné, bez ochoty se domluvit a skončilo tím, že vlastně se moc nesetkali s proplácením nákladů na dopravu.


Produkt

bílé plastové zahradní křeslo Tampa, polohovací, sezónní výrobek, používán zhruba 4 měsíce, ulomila se rukověť


Požadované řešení

Zákazník má podle občanského zákoníku právo na úhradu nákladů spojených s reklamovaným výrobkem. Při reklamaci jsme upozornili, že pokud bude kladně vyřízena, budeme tyto náklady uplatňovat. Křeslo je poměrně velké a neskladné, těžko ho přenášet na delší vzdálenost. S pracovníkem marketu nebyla domluva možná.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2016 11:47, před 9 lety

Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo na proplacení vzniklých nákladů, za předpokladu, že byla reklamace uznána. Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy bude spotřebitel zboží oprávněně reklamovat (reklamace bude uznaná), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.

Výši nákladů je třeba prokázat. Pokud by spotřebitel mohl reklamaci zaslat poštou a pokud by poštovné bylo zároveň levnějším nákladem než dopravné autem, potom má prodávající povinnost uhradit náklady maximálně ve výši poštovného. Vždy se totiž hradí ten nejlevější možný náklad, aby byl naplněn zákonný požadavek, že jde o "účelně" vynaložené náklady.

Doporučujeme vždy se dohodnout s prodávajícím na způsobu uplatnění reklamace. Jestliže prodávající např. nabídne odvezení zboží zdarma, bude pak oprávněně odmítat uhrazení nákladů na jiný způsob dopravy. Je-li nutné věc dopravit vlastním autem, je třeba použít na vypočtení nákladů předpisy o poskytování cestovních náhrad v pracovněprávních vztazích.

Pokud by mezi spotřebitelem a podnikatelem panoval spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud.

Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.