Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z manželkou vlastníme chov.potřeby a jak to chodí v obchodech nízká cena bere vše.Proto z času na čas nakupujeme přes internet.Raz je to PPL(jiný doručovatel)i jindy česká pošta. PPL doručí zásilku ppřp. zavolá a domluvy doručení.U české pošty nastávají běžné situace(i když mají info o naši otvírací době)kdy zásilka není doručená co by nebylo ani tak divné.Divné začíná byt to že za poslední měsíce až rok nebyla ŽÁDNÁ zásilka doručená.Dokonce asi v březnu se odehrálo:Do obchodu vešel pán pošťák a podal zákazníkovi lístek ať ho podá manželce.Manželka převzala lístek na kterém byla informace o nezastižení klienta.To mně pěkně naštvalo a vyběhl jsem z obchodu.Pán pošťák už sedel v autě a spokojeně odjížděl.Následní den jsem zašel na poštu a chtěl podat stížnost o nedoručování zásilek.Byl jsem jednoduše odbyt že si mám stěžovat na internetových stránkách české pošty.Dalším postupem bude stížnost na ředitelství. Nevěřím že se tím něco vyřeší.
Doručování zásilek
Následek moji stížnosti by měl byt ten,že při následném opakovaném záměrném nedoručování zásilek nebude doručená zásilka bez poplatku.V případě dalších opakovaných nedoručení budou vyvozený personální změny.
|
Tweet |
V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.
Odesílatel si může vyžádat telefonicky informaci o dodání nebo důvodu uložení zásilky. Pokud nebyl balík ještě doručen, reklamovat dodání by měl odesílatel. Bude-li reklamace shledána oprávněnou, má právo na vrácení části ceny služby ten, kdo ji podniku uhradil, tedy standardně odesílatel, který může rozhodnout o tom, že částka má být vyplacena jiné osobě.
Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty. Český telekomunikační úřad, působí jakožto nadřízený orgán České pošty.
Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman