Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Nejsem spokojen se stanovením záruční lhůty na nově koupený MacBook.
Začátkem září jsem si objednal notebook a po zaplacení kartou online jsem čekal na dodání, o datu dodání jsem byl předběžně informován. Dne 11. září 2013 mi byla vystavena faktura a od tohoto dne mi začíná běžet záruční lhůta. Dodávka s notebookem však dorazila až 18. září 2013.
Po kontrole na oficiálních webových stránkách je však záruční lhůta počítána opravdu od 11. září 2013 a společnost mě tímto krátí záruční lhůtu.
Podle mých informací § 621 Občanského zákoníku stanoví: Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím.
Po kontaktování společnosti jsem obdržel tuto odpověď: záruční doba se skutečně spouští odesláním zboží a tak je platná od 11.9. 2013.
MacBook Air
Budu rád, pokud společnost opraví chybný datum záruční lhůty a začne stanovovat záruční dobu dnem převzetí zboží.
|
Tweet |
Dle § 621 občanského zákoníku skutečně běží záruční doba od převzetí věci kupujícím. Zároveň dle § 627 odst. 3 občanského zákoníku platí, že jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.
Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.