Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Nyní řeším problém s danou firmou vrácení zboží ve 14ti denní lhůtě.
Jednám v té věci za svou maminku a tetu, které si zboží zakoupili 22.4.2016 na floře Olomouc.Daný problém jsme měli snahu řešit hned následující den s prodecem(pan Nováček),ale ten po nezájmucokoliv řešit odešel i přez přivolání policie.
Po telefonické dohodě přislíbili zaslání adresy pro vrácení zboží na email .O všem že se tak nestalo, neragují na emeil ani na telefon.(pan Pokorný)
jedná se o Welnes zařízení WP I v hodnotě 6990,-kč zakoupeno 2x č. smlouvy 697,698
Vrácení peněz na ůčet v nejbližší době a možnost vrácení zboží.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
Zakoupené zboží musí spotřebitelka bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodávajícímu a ve stejné lhůtě by měly spotřebitelce dorazit peníze. Stačí, že spotřebitelka prokáže prodávajícímu odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě. Pokud prodávající maří doručení tím, že se na uvedené adrese pro přebírání písemností nezdržuje či poštovní zásilky účelově nepřebírá, nemůže toto být ke škodě odesílatele. Podle § 573 občanského zákoníku se zásilka považuje za došlou třetí pracovní den po odeslání.
Odesílá-li tedy spotřebitelka zboží poštou, má se dle domněnky doby dojití v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že došla třetí pracovní den po odeslání. To znamená, že zboží nemusí zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Od spotřebitelky jsme obdrželi vyjádření, ve kterém nás informovala, že spor byl již vyřešen smírnou cestou. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.