Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Uzavřela jsem po telefonu smlouvu na dodání holící soupravy a následných náhradních hlavic - moje hloupost. Smlouvu jsem uzavřela 1. 4. 2016 a 11. 4. jsem poslala na PO Box spol. Westerfield doporučený dopis s dodejkou o tom, že od smlouvy odstupuji.
Dnes (26. 4. 2016) mi přesto přišel balíček, za který chtějí poštovné 99 Kč.
Nejsem si jistá, jestli mi pomůže poslat balíček zpátky a odstoupit od smlouvy znovu, když to poprvé k ničemu nevedlo, ale nevím jak jinak smlouvu zrušit.
Easy shave, Mystique
Odstoupit od smlouvy a už opravdu nic nedostávat, ani nic neplatit.
|
Tweet |
Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má právo spotřebitel od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Spotřebitelům doporučujeme postupovat bez zbytečného odkladu a písemně (doporučeně a s dodejkou) zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu nejlépe ihned, ještě před převzetím zboží, a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Odstoupit lze totiž podle výkladu evropské směrnice o právech spotřebitelů ještě před převzetím. Kopii odstoupení je třeba si dobře uschovat.
Pokud podnikatel obdrží odstoupení, lze předpokládat, že zboží již nebude zasílat. Mnohdy se stává, že je spotřebitelům první balíček doručen i přesto, že ještě před tím odstoupili od smlouvy. Důvodem je skutečnost, že zboží je zasíláno z centrálního skladu podnikatele a jejich doručování trvá delší dobu. Je tedy možné, že se podnikatel nestihne seznámit s odstoupením ještě před jeho odesláním.
Pokud by přes učiněné odstoupení od smlouvy první balíček přišel, doporučujeme fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii učiněného odstoupení.
Pokud by však spotřebiteli přišel ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá povinnost spotřebitel hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
I když je písemná forma pro odstoupení nejvhodnější, je možné smlouvu s danou společností ukončit i telefonicky na jejich zákaznické lince, ale jen za předpokladu, že je schopen spotřebitel si celý hovor nahrát. Korektnějšímu jednání napomáhá oznámit, že hovor je nahráván. Pokud by v hovoru nezaznělo od pracovníka společnosti, že zrušení akceptují, bude lepší zvolit písemnou formu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.