Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem hodinky na eshopu http://stylovehodinky.eshop-zdarma.cz/, přišla mi pouze tato notifikace do emailu:
Objednávka:
Kód Název Počet Cena Cena celkem
#00082 DKNY NY8486 1x 3 050,- Kč 3 691,- Kč
Celkem: 3 691,- Kč
Způsob doručení: Česká pošta - 0,- Kč
Způsob platby: Bankovním převodem - 0,- Kč
Cena celkem včetně dopravy: 3 691,- Kč
Platba:
Tuto částku uhraďte nejpozději do 3 dnů od obdržení tohoto emailu na účet:
Číslo účtu: 2389237143
Kód banky: 0800
Částka: 3 691,- Kč
Var. symbol: 00000+ kód objednávky (např: 0000000072)
Poznámka: Do poznámky napište svůj e-mail.
Následně po zaplacení příslušné částky na účet prodejce, jsem emailem (jediný kontakt, který je na prodejce k dispozici) prodejce poprosila o informaci, zda částka dorazila na účet v pořádku. Po dalších dvou urgencích jsem kontaktovala Heureka.cz (kde jsem zmíněný eshop našla), aby mi pomohli se s prodejcem zkontaktovat. Bohužel se ani jim nepodařilo navázat kontakt.
Prosím vás o pomoc, jak postupovat v případě ignorace prodejce, pokud mám podezření na nekalou praktiku.
Hodinky DKNY NY8486
Požaduji rozvázání kupní smlouvy a navrácení mnou zaslané finanční částky zpět na účet.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele (popřípadě podvodu). Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Bohužel nepodařilo se nám podnikatelský subjekt dle zaslaných informací od spotřebitele dohledat ve veřejném rejstříku, proto bude stížnost uzavřena z důvodu nedostupnosti subjektu.