Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Na začátku roku jsem si sjednala u společnosti O2 Czech Republic internet a O2 TV. S tím, že parametry uvedené u této služby jsou rychlost stahování až 20 Mb/s a odesílání až 2 Mb/s za cenu 499,-. Bohužel rychlost v naší lokalitě dosahuje pouze u stahování 8,2 Nb/s a u odesílání 0,5 Mb/s (tedy 1/4 maximální rychlosti). Což způsobuje kostičkování televize (měsíční cena 399,-). Na základě reklamace na oficiálním chatu společnosti O2 Czech Republic mi bylo sděleno (doslova) ADSL technologie poskytuje 2-8 Mb/s a tuto rychlost Vám dodáváme, technologie VDSL poskytuje až 20 Mb/s, tuto technologii nevyužíváte a ústředna ji nepodporuje. Z toho vyplývá, že jako uživatelé v dané lokalitě nikdy nedosáhneme na uvedenou rychlost, jelikož ji nepodporuje ústředna poskytovatele.
Internet Optimal Plus a O2 TV L
Sleva na služby, které nemůžeme plně využívat jen kvůli tomu, že poskytovatel má typ ústředny, jenž nepodporuje nabízenou rychlost.
|
Tweet |
Každý telefonní operátor by měl být schopen podat spotřebiteli před uzavřením smlouvy informace o aktuálním pokrytí. Pokud tyto informace neodpovídají skutečnosti, může spotřebitel podat podnět na Český telekomunikační úřad a zároveň žádat přiměřenou slevu služby.
Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.
Dobré odpoledne,
rychlost není možné garantovat, jelikož se odvijí od technických parametrů konkrétní přípojky. Na Vaší lince využíváte tarif Internet Optimal a technologii ADSL. V tomto případě je rychlost až 8 Mb/až 512 kb. Skutečně dosahovaná rychlost na Vaší přípojce je 8 Mb/512 kb. Tarif je tedy využit na maximum.
Vyšší rychlost Vaše linka momentálně neumožňuje. Situace se však do budoucna může změnit.
Co se týče ceny, nižší měsíční poplatky nastavit nelze.
Pokud jste zaznamenala technické potíže, zašlete nám, prosím, Váš požadavek včetně čísla přípojky a kontaktního telefonního čísla pomocí aplikace na www.o2guru.cz/guru. Rádi situaci prověříme.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Před uzavřením smlouvy mne nikdo neinformoval absolutně o ničem (ať už rychlost, možnosti dané technologie, to že s pomalejším internetem nebudou fungovat HD kanály - potřebují minimálně 10 Mb/s !!!!!!). Připojení není bezdrátové, takže výškové budovy ani pokrytí mobilním signálem s tímto případem nesouvisí. Přístup na prodejně hodnotím zpětně velmi negativně, dále tedy svou reklamaci budu řešit na dané prodejně.