Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V outletu společnosti jsem koupila na konci roku dětskou zimní bundu. Po ca třech měsících běžného používání nastaly problémy se zipy u kapes - jeden se zčásti vytrhl jako celý z látky, druhý se zasekl a není jej možné otevřít.
Reklamace nebyla uznána s odkazem na to, že příčina zaseklého zipu je nejspíš rukavice univtř kapsy, druhá vada pak prý nešetrným používáním.
Vzhledem k tomu, že zaseklý zip nebyl otevřen, o příčině není jasno a reklamace nebyla vůůbec vyřízena, tj. zdroj vady nebyl zjištěn. Nevím sama, jaká je příčina, ale odhadnutí příčiny vady (ve prospěch prodejce, samozřejmě) od oka bez zkoumání a zamítnutí reklamace je nezákonné a neprofesionální.
Výhrady jsem sdělila, protokol podepsala (pospis tam nebyl označn za souhlas s vyřízením).
děkuji Vám za zprostředkování.
Dětská zimní bunda, nová.
Provedení reklamace - prozkoumání příčiny zaseklého zipsu.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.