Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v říjnu 2015 jsem si u společnosti T-mobile pořídil Službu "Internet bez drátu" (s neomezeným surfováním "chytrou FUP" a 30GB limitu na stahování a streamování). Během cca února přišel T-mobile s aktualizovanými tarify "Internet bez drátu", kde poskytoval větší datový limit 40GB na který jsem aktualizoval. Změna proběhla přes infolinku a jejich operátora, který mi potvrdil navýšení na 40 Gb - žádnou jinou informaci jsem od nich neobdržel.
Bohužel až dnes jsem zjistil, že u tarifů kromě změny datového limitu také zrušily možnost neomezeného surfování (tzv "chytrý FUP") a při dosažení datového limitu je služba pozastavena a internet lze využít až po dokupu FUP. Jedná se o zcela zásadní zhoršení podmínek o kterém mě nikdo neinformoval při změně.
Na nový tarif (i když s vyšším limitem) bych samozřejmě nepřecházel, protože se jedná o horší variantu. T-mobile nyní tvrdí, že na původní tarif na který jsem uzavřel smlouvu již není možné přejít a že nemám nárok na odstoupení od smlouvy, jelikož podmínky tarifů jsou uvedeny na webu a ohledně datového limitu mohu najít otázku například v sekci "Časté dotazy". Pokládal jsem otázku a snažil se vyřešit s nimi 27.4.2016 na jejich facebookových stránkách. bohužel bez ochoty vyřešit to k oboustranné spokojenosti.
Minimálně mi toto jednání nepříjde fér ze strany T-mobile ke mě jako spotřebiteli a myslím si, že by měli o změně podmínek k horšímu zákazníka vždy dopředu informovat (což jsem bohužel informován nebyl).
Služba internet bez drátu se smlouvou na 24 měsíců od 10/2015
Odstoupení od kupní smlouvy bez sankce - jednoznačné zhoršení podmínek pro spotřebitele o kterých jsem nebyl informován (zřejmě záměrně).
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí (nebyl dostatečně informován o změně), měl by službu nejprve reklamovat u operátora. Zamítne-li operátor reklamaci, může spotřebitel podat proti tomuto námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Podat námitku je možné do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.