Společnost


JAKUB-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10654Neuznaná reklamace - zimní kotníčková obuv Rieker

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2016, před 9 lety

Iveta Martincová

Znění stížnosti

Dne 14.1.2016 jsem koupila zimní kotníčkovou obuv Rieker. Zvenku je bota kožená (až po zipy), zadní část boty je z umělé "kůže", vevnitř je kožešina. Boty jsou šité. Se zimní obuví od této společnosti mám dobrou zkušenost (v tuto chvíli mám od této společnosti troje zimní boty, všechny šité) a vím, že pokud bych je vzala do vyloženě mokrého prostředí, boty budou vevnitř mokré. Obuv vždy před prvním použitím, ale i průběžně ošetřuji přípravky proti vlhkosti. Proto tyto boty užívám v souladu s jejich užitím, tzn. v zimě, ale především v zimním suchém období. Boty jsem nikdy nepromočila! Přesto po cca 5 nošeních se na obuvi objevily vystouplé "puchýře- nerovnosti", které, které již nezmizely.Jsou s nerovnoměrnými okraji - vpředu i na boku. Pro zimní období mám cca 10 párů obuvi, které střídám.
Jde o tyto boty - přečtěte si, k čemu výrobce říká, že jsou určeny
http://www.rieker-shop.de/Rieker-women-bootee-black-72654-00
Protože jsem se s něčím takovým nikdy u kožených bot nesetkala - boty jsem reklamovala dne 2.3.2016. Prodejce mi sdělil že reklamace je nedůvodná a nemůže ji uznat, neboť obuv zimní kotníčková není určena ani do vlhkého prostředí (nevím, proč komunikace nejsou vyhřívané a jsou v zimě i za suchého počasí vlhké). V důsledku nasáknutí vlhkosti prý došlo k zvrásnění líce vrchového materiálu.


Produkt

Rieker antistress 72654-00


Požadované řešení

Požaduji zpět vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2016 10:01, před 9 lety

V případě, kdy se vada na zboží vyskytne do 6 měsíců od převzetí zboží, tak jako v tomto případě, jedná se o tzv. nesoulad jakosti při převzetí. Je tedy na prodejci, aby prokázal, že zboží bylo v okamžiku převzetí bez vady, nikoli na spotřebiteli, aby prokazoval, že zboží vadné je. Důkazní břemeno spočívá v prvních 6 měsících od převzetí věci na prodejci, to platí i pro případ případného soudního sporu ve věci. Na základě ustanovení § 2161 ve spojení s ustanovením § 2169 zákona 89/2012 Sb., občanského zákoníku, by mohl spotřebitel v případě uznané reklamace požadovat i dodání nové věci bez vad, tedy dodání nového páru obuvi, nelze-li však obuv opravit. Pokud by nebyla možná výměna věci, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.

Nebude-li spotřebitelka s reklamací úspěšná, doporučujeme důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být zamítavé stanovisko řádně odůvodněno a vydáno o tom písemné potvrzení, aby mohla spotřebitelka uvedené důvody zamítnutí za pomoci znalce rozporovat. Dozor nad plněním této povinnosti prodejce vykonává Česká obchodní inspekce dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2016 16:59, před 9 lety

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o přílohy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.5.2016 18:13, před 9 lety


Iveta Martincová

Takto boty vypadají.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2016 22:07, před 9 lety

Podnikatelka nás informovala, že spotřebitelkou uváděné zboží nebylo zakoupeno v její prodejně. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.5.2016 13:50, před 9 lety


Iveta Martincová

Obuv jsem zakoupila v prodejně Jakub Obuv, s.r.o. Olomouc, v prodejně 06, Náměstí Svobody 1321, 755 01 Vsetín. Jde o prodejnu, která je prodává převážně boty firmy Rieker.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 14:39, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2016 18:01, před 8 lety

Spotřebitelka nás informovala, že případ byl již úspěšně vyřešen. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.