Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.1.2016 jsem koupila zimní kotníčkovou obuv Rieker. Zvenku je bota kožená (až po zipy), zadní část boty je z umělé "kůže", vevnitř je kožešina. Boty jsou šité. Se zimní obuví od této společnosti mám dobrou zkušenost (v tuto chvíli mám od této společnosti troje zimní boty, všechny šité) a vím, že pokud bych je vzala do vyloženě mokrého prostředí, boty budou vevnitř mokré. Obuv vždy před prvním použitím, ale i průběžně ošetřuji přípravky proti vlhkosti. Proto tyto boty užívám v souladu s jejich užitím, tzn. v zimě, ale především v zimním suchém období. Boty jsem nikdy nepromočila! Přesto po cca 5 nošeních se na obuvi objevily vystouplé "puchýře- nerovnosti", které, které již nezmizely.Jsou s nerovnoměrnými okraji - vpředu i na boku. Pro zimní období mám cca 10 párů obuvi, které střídám.
Jde o tyto boty - přečtěte si, k čemu výrobce říká, že jsou určeny
http://www.rieker-shop.de/Rieker-women-bootee-black-72654-00
Protože jsem se s něčím takovým nikdy u kožených bot nesetkala - boty jsem reklamovala dne 2.3.2016. Prodejce mi sdělil že reklamace je nedůvodná a nemůže ji uznat, neboť obuv zimní kotníčková není určena ani do vlhkého prostředí (nevím, proč komunikace nejsou vyhřívané a jsou v zimě i za suchého počasí vlhké). V důsledku nasáknutí vlhkosti prý došlo k zvrásnění líce vrchového materiálu.
Rieker antistress 72654-00
Požaduji zpět vrácení peněz.
|
Tweet |
V případě, kdy se vada na zboží vyskytne do 6 měsíců od převzetí zboží, tak jako v tomto případě, jedná se o tzv. nesoulad jakosti při převzetí. Je tedy na prodejci, aby prokázal, že zboží bylo v okamžiku převzetí bez vady, nikoli na spotřebiteli, aby prokazoval, že zboží vadné je. Důkazní břemeno spočívá v prvních 6 měsících od převzetí věci na prodejci, to platí i pro případ případného soudního sporu ve věci. Na základě ustanovení § 2161 ve spojení s ustanovením § 2169 zákona 89/2012 Sb., občanského zákoníku, by mohl spotřebitel v případě uznané reklamace požadovat i dodání nové věci bez vad, tedy dodání nového páru obuvi, nelze-li však obuv opravit. Pokud by nebyla možná výměna věci, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Nebude-li spotřebitelka s reklamací úspěšná, doporučujeme důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být zamítavé stanovisko řádně odůvodněno a vydáno o tom písemné potvrzení, aby mohla spotřebitelka uvedené důvody zamítnutí za pomoci znalce rozporovat. Dozor nad plněním této povinnosti prodejce vykonává Česká obchodní inspekce dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o přílohy.
Takto boty vypadají.
Podnikatelka nás informovala, že spotřebitelkou uváděné zboží nebylo zakoupeno v její prodejně. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Obuv jsem zakoupila v prodejně Jakub Obuv, s.r.o. Olomouc, v prodejně 06, Náměstí Svobody 1321, 755 01 Vsetín. Jde o prodejnu, která je prodává převážně boty firmy Rieker.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitelka nás informovala, že případ byl již úspěšně vyřešen. Stížnost proto uzavíráme.