Společnost


LUXJEWELS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10661Opět nepřevzatá zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 8 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2016, před 9 lety

Martina Raiserová

Znění stížnosti

Potřebuji velkou radu jak postupovat, pokud si opakovaně firma Luxjewels nepřebírá zásilku i když je o ní a jejím podacím čísle informovaná mailem. Minule jsem si prý za nepřevzetí mohla sama s tím, že jsem jim nedala vědět podací číslo. Podruhé jsem vše do mailu uvedla a dnes se mi zásilka opět vrátila. Poštovné mi proplatit vůbec nechtějí. Přeci to nebudu odesílat zase, to už by bylo po třetí a pokud mi neproplatí poštovné na zboží, které vracím budu tratit a to vůbec netuším zda si balíček potřetí konečně vyzvednou, navíc díky putování sem a tam se již nevejdu do lhůty 14 dnů. Vracím korálek, který neodpovídá objednanému produktu, zaslali mi jiný produkt.


Produkt

Přišel jiný korálek než který byl odeslaný.


Požadované řešení

Převzetí zásilky, proplacení zaplacené částy za zboží a veškerých nákladů spojených s neustálým odesíláním.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2016 11:32, před 9 lety

Prodávající musí poskytnout dostatečnou součinnost při vyřizování reklamace, to samé platí i při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Podle § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel jako dlužník (tedy osoba, co má povinnost doručit reklamované zboží, popřípadě na základě učiněného odstoupení od smlouvy vrátit zboží) není odpovědný za prodlení, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele. Tedy spotřebitel není odpovědný za to, že zboží nedoručil prodávajícímu, když jej on nepřevzal.

Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má reklamace za doručenou třetí pracovní den po odeslání.

Po tomto dni začne plynout prodávajícímu třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace. Pokud prodejce v této době sám spotřebitele nezkontaktuje, aby vady odstranil, má spotřebitel právo po 30 dnech žádat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace a náhradu nákladů spojených s reklamací (poštovné). Předpokladem je mít doklad (podací lístek) o tom, že zásilka byla odeslána, rovněž i kopii uplatnění reklamace, popřípadě odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.

To znamená, že zboží nemusí spotřebitelka zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2016 13:00, před 9 lety

Vážená paní Raiserová,
na odstoupení od smlouvy jsme již dávno domluvené. Pokud Vás obtěžuje zaslání podacího čísla zásilky (bez něhož nemůžeme garantovat doručení zásilky), jak jste nás informovala emailem, tak jsem Vám doporučila služby soukromého přepravce nebo se můžete zastavit u nás v kanceláři.

Stačila by rovněž informace, že zásilku opětovně posíláte, abychom se zkoušeli vyptávat na poště, jestli tam náhodou něco neleží.

Pošta nám zásilky nedoručuje a ani na nich nemáme avíza, takže si jejich doručení sledujeme právě dle podacího čísla. Pokud podací číslo nemáme, tak není možné balíček na poště zkoušet dohledávat (ve většině případů nesouhlasí ani odesílatel, jímž bývá společnost).

S pozdravem Krupová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2016 10:03, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.6.2016 12:58, před 9 lety


Martina Raiserová

Celou věc jsem předala právníkovi a získala zatím peníze za korálek, předtím jsem však "musela" zaslat zboží složitě přes PPL, kde mi tento mini balíček odmítali vzít s tím, že se jedná o dopis a ten se odesílá přes poštu a výjimku udělali až poté, co jsem ji řekla celý příběh s touto firmou. Odeslání balíčku bylo zbytečně drahé - 79 Kč, oproti poště za 37 Kč. Co se týče náhrad za poštovné a obálky napsal právník další vyzývací dopis a teď čekáme zda Klenotyšperky.cz toto uhradí nebo půjdeme k soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2016 09:19, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.