Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Potřebuji velkou radu jak postupovat, pokud si opakovaně firma Luxjewels nepřebírá zásilku i když je o ní a jejím podacím čísle informovaná mailem. Minule jsem si prý za nepřevzetí mohla sama s tím, že jsem jim nedala vědět podací číslo. Podruhé jsem vše do mailu uvedla a dnes se mi zásilka opět vrátila. Poštovné mi proplatit vůbec nechtějí. Přeci to nebudu odesílat zase, to už by bylo po třetí a pokud mi neproplatí poštovné na zboží, které vracím budu tratit a to vůbec netuším zda si balíček potřetí konečně vyzvednou, navíc díky putování sem a tam se již nevejdu do lhůty 14 dnů. Vracím korálek, který neodpovídá objednanému produktu, zaslali mi jiný produkt.
Přišel jiný korálek než který byl odeslaný.
Převzetí zásilky, proplacení zaplacené částy za zboží a veškerých nákladů spojených s neustálým odesíláním.
|
Tweet |
Prodávající musí poskytnout dostatečnou součinnost při vyřizování reklamace, to samé platí i při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Podle § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel jako dlužník (tedy osoba, co má povinnost doručit reklamované zboží, popřípadě na základě učiněného odstoupení od smlouvy vrátit zboží) není odpovědný za prodlení, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele. Tedy spotřebitel není odpovědný za to, že zboží nedoručil prodávajícímu, když jej on nepřevzal.
Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má reklamace za doručenou třetí pracovní den po odeslání.
Po tomto dni začne plynout prodávajícímu třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace. Pokud prodejce v této době sám spotřebitele nezkontaktuje, aby vady odstranil, má spotřebitel právo po 30 dnech žádat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace a náhradu nákladů spojených s reklamací (poštovné). Předpokladem je mít doklad (podací lístek) o tom, že zásilka byla odeslána, rovněž i kopii uplatnění reklamace, popřípadě odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.
To znamená, že zboží nemusí spotřebitelka zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Vážená paní Raiserová,
na odstoupení od smlouvy jsme již dávno domluvené. Pokud Vás obtěžuje zaslání podacího čísla zásilky (bez něhož nemůžeme garantovat doručení zásilky), jak jste nás informovala emailem, tak jsem Vám doporučila služby soukromého přepravce nebo se můžete zastavit u nás v kanceláři.
Stačila by rovněž informace, že zásilku opětovně posíláte, abychom se zkoušeli vyptávat na poště, jestli tam náhodou něco neleží.
Pošta nám zásilky nedoručuje a ani na nich nemáme avíza, takže si jejich doručení sledujeme právě dle podacího čísla. Pokud podací číslo nemáme, tak není možné balíček na poště zkoušet dohledávat (ve většině případů nesouhlasí ani odesílatel, jímž bývá společnost).
S pozdravem Krupová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Celou věc jsem předala právníkovi a získala zatím peníze za korálek, předtím jsem však "musela" zaslat zboží složitě přes PPL, kde mi tento mini balíček odmítali vzít s tím, že se jedná o dopis a ten se odesílá přes poštu a výjimku udělali až poté, co jsem ji řekla celý příběh s touto firmou. Odeslání balíčku bylo zbytečně drahé - 79 Kč, oproti poště za 37 Kč. Co se týče náhrad za poštovné a obálky napsal právník další vyzývací dopis a teď čekáme zda Klenotyšperky.cz toto uhradí nebo půjdeme k soudu.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.