Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#10677Rozpor s platbou za darované zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.05.2016, před 9 lety

Martin Kallmünzer

Znění stížnosti

Můj známý - pan Volf, starší člověk postižený Parkinsovou chorobu, měl na konci roku 2014 návštěvu mající podobu podomního prodejce energií. Na základě jeho přesvědčování nakonec podepsal smlouvu se spol. Lama Energy. Tuto smlouvu se ale po jistých peripeticích podařilo posléze vypovědět s tím, že nikdy nedošla svého naplnění. Poskytoval energie se u něj přese všechno nikdy nezměnil a v tomto ohledu můj známý nedošel žádné "újmy" vyplývající z jeho chybného rozhodnutí. Vše tedy zůstalo při starém a vše se navrátilo do starých kolejí.

Nicméně v souvislosti se smlouvou s Lama Energy následně podepsal ještě jeden dokument a to s firmou Blue Ocean, která mu za podepsanou smlouvu s novým poskytovatelem energie (Lama Energy) "darovala" několik speciálních žárovek. Prostě takový bonus k nové smlouvě. Smlouva s Lama Energy byla sice zdárně vypovězená, především naším přičiněním, protože díky výše zmiňovanému onemocnění je náš známý pro podobné věci nevhodný, jakkoliv není nesvéprávný. Nicméně většinu důležitých rozhodnutí mu spolupomáhá řešit jeho nebo moje rodina.

Bohužel nikdo z nás netušil a můj známý na danou záležitost zcela zapomněl, že je tady ještě smlouva s Blue Ocean a darované žárovky. Z Blue Ocean se totiž v těchto dnech ozvali (po více než roce) a požadují platbu za žárovky dle uzavřené smlouvy s tím, že odmítají jejich navrácení (jakkoliv nebyly nikdy použité). Máme, resp. má náš známý p. Volf nějakou šanci uspět s odmítnutím platby s poukazem kupř. na svůj zdravotní stav a podmínky uzavření smlouvy? Klíčové žárovky, které jsou stále v původním obalu, by přitom samozřejmě navrátil firmě Blue Ocean, v tom není z jeho/naší strany ani ten nejmenší problém.

V případě potřeby rád zašlu klíčové dokumenty, jako jsou podepsané smlouvy a aktuální výzva k platbě za žárovky.


Požadované řešení

Pan Volf/my rozhodně nechceme platit za obdržené žárovky, trváme na vrácení dárku firmě Blue Ocean.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2016 07:58, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že zrušením smlouvy o sdružených dodávkách energií, dochází k zániku kupní smlouvy (smluv), jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a energetického zákona a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při zrušení jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku zrušení smlouvy o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky (svítidla) a je tedy nyní již pouze potřeba žárovky (svítidla) vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2016 14:57, před 9 lety

Vážený pane Kallmünzere,

seznámil jsem se s případem vašeho známého pana Volfa, který s naší společností podepsal smlouvu Kupní smlouvu na žárovky dne 3.12.2014. Dne 9.11.2015 došlo na společnost LAMA Energy odstoupení pouze na elektřinu. Převod plynu zamítla společnost Bohemia Energy pouze z toho důvodu, že ve smlouvě, kterou pan Volf podepsal, byla chyba v jeho datu narození. Proto byl pan Volf telefonicky osloven s tím, zda-li by mohl dodat kopii svého občanského průkazu, což slíbil, že tak učiní, ale bohužel se tak nikdy nestalo. Proto jsme dne 10.3. vystavili fakturu. Proces získání nového zákazníka je následující: podepsání smlouvy přes zvolený typ prodejního kanálu (domluvená schůzka kurýra/obchodního zástupce), další den zákazníkovi voláme a ověřujeme si, zda-li všemu porozuměl. Třetí den vysíláme kurýra se žárovkami. Pan Volf nás mohl třikrát odmítnout - obchodního zástupce, poté verifikační oddělení a nebo převzetí žárovek od kurýra. Poté běžela měsíční lhůta, kdy jste od smlouvy mohli odstoupit. Ničeho jste nevyužili a po roce a půl chcete vrátit zboží, na které jsme měli nemalé náklady v podobě samotných žárovek, práce obchodního zástupce, doručení kurýrem, administrativa spojená se smlouvou, práce verifikačního oddělení a jiné.

Nicméně se s vámi spojí kolegyně, která vám nabídne, jak by se celá věc mohla dořešit k oboustranné spokojenosti.

S pozdravem,

Jakub Smička

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.6.2016 13:02, před 8 lety


Martin Kallmünzer

Hodnocení:

Komentář: Společnost Blue Ocean nakonec panu Volfovi nabídla akceptovatelné řešení problému.