Společnost


Mediashop Holding GmbH

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10682Klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
02.05.2016, před 9 lety

Pavel Vodvářka

Znění stížnosti

V televizi jsme viděli reklamu na výrobek Hydromousse, ukazující přípravek na téměř bezpracný výsev trávníku, založený na užití speciálního gelu. Podle reklamy jsme si výrobek objednali na uvedeném telefonním čísle, s tím, že za 999,Kč dostaneme dvojnásobné množství - tj gel a semeno na 20 metrů čtverečních, což odsouhlasila operátorka přijímající naši objednávku.
V pátek 29.4.2016 jsme dostali velký balík (cca 65x30x18 cm, v němž byl další balík (cca 25x20x12 cm) obsahující objednané zboží ovšem pouze na 10 m2. Tuto skutečnost jsme ihned telefonicky reklamovali. Operátorka na uvedem tč. nás přesvědčovala, že zásilka obsahuje prostředky na 2x10m2 (informaci jsme na originálním balení ovšem nenašli - je zde uvedeno pouze že výrobek stačí na 10m2). Oznámila nám, že nás přepojuje na reklamační servis (obsazené číslo), podruhé už nám telefon nevzala. Zavolal jsem z jiného číslo a opět jsem se hned dovolal. Jiná operátorka nám řekla, že výrobek osahuje o 50% vice prostředků, než je uvedeno na obalu, ale že můžu výrobek vrátit, jestliže se nám to nelíbí.


Produkt

Hydro Mousse - nastříkat, zalít a těšit se z trávníku. obsah posřikovací násadec, nosný materiál 20g, travní osivo 250g, 1x zásobník na osivo (bandaska z PVC). Reklama uvádí zaslání dvojnásobneého množství, pošlou jeden a ani nejsou domluveni na tom, co pak říkají zákazním (je tam toho 2x více, je tam toho jeden a půlkrát více. Reklama navíc uvásí, že stačí pokropit a pozorovat. Návod vyžaduje kropení 3x denně.


Požadované řešení

Výrobek vracíme. Bylo by vhodné informovat veřejnost 1) o klamavé reklamě, 2) o tom, že společnost Mediashop nedodržuje to, co říká a to, co potvrdí při objednávce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2016 10:09, před 9 lety

Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou televizní reklamy, popř. i jinak zveřejněné akce (poskytnutí výhody) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen poskytnout spotřebiteli uvedenou výhodu v souladu s nabídkou platnou v okamžiku nákupu. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje.

Definici pojmu klamavá reklama lze najít v § 2977 občanského zákoníku. Podle této definice je klamavou reklamou šíření údajů, které souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje cíl podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilé klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilé ovlivnit hospodářské chování takových osob.

Podle § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy se zakazuje reklama, která je zároveň nekalou obchodní praktikou. Nekalé obchodní praktiky definuje zákon o ochraně spotřebitele v § 4 a následujících. Jedná se o klamavé a agresivní obchodní praktiky. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Klamavou je taková obchodní praktika, při níž je použit nepravdivý či zavádějící údaj.

V případech, kdy podnikatel propaguje své výrobky nebo služby dle spotřebitele klamavými tvrzeními, která jsou šířena v televizní či rozhlasové reklamě, může podat podnět k prošetření příslušnému orgánu, kterým je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v případě reklamy vysílané v rozhlase a televizi (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz).

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2016 13:49, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.