Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes, dne 2.5.2016 jsem obdržel fakturu na zaplacení žárovek v ceně 3630Kč i s DPH.
Jelikož jsme prostřednictvím kurýra obdrželi zásilku s obsahem :
2ks (60W)9W E27-ES
4ks (25W)4W E14-ES
jeví se nám cena uvedená ve faktuře jako značně předražená.
Navíc obsah dodávky obsažené ve faktuře neodpovídá skutečnosti,nedostali jsme typ (40W)E27.
Jelikož ani obsah textu faktury činí tuto nepřehlednou- nejsou uvedeny ceny 1ks za každý typ žárovky, konzultoval jsem tuto záležitost ihned telefonicky s vaší pracovnicí,která mně sdělila,že cena je jednotná (605 kč/1ks) a v této ceně jsou zahrnuty náklady na dovoz zásilky kurýrem + technické náklady.Toto mělo být také rozepsáno ve faktuře.
V běžném obchodě dostanu tyto žárovky v ceně cca200 resp.100kč ,takže cena za kurýra a náležitoti v navýšení na vaše zjednodušení výsledné ceny žárovky na 605 Kč s efektem DPH je přemrštěný.
Já jsem v dopise na fy LAMA slíbil,že žárovky zaplatím, protože jsem několik ihned použil,ale před tím než zaplatím,žádám Vás o zaslání nové stylizované a cenově upravené faktury.
Ze způsobu provedení mi doručené faktury není totiž dost jasné, jak platíte daně. e-mail : pecinci.vsetín@ seznam.cz
žárovky
Nová cenově upravená faktura
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávce energií, ruší se i kupní smlouva, která je na smlouvě o dodávce energií závislá. Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou.
Spotřebitel není povinen hradit žádný smluvní poplatek, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zaplacení zboží, pokud o to spotřebitel požádá. Na tomto dokladu musí být uveden datum prodeje výrobku, o jaký výrobek se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími obchodní firmu. Při prodeji výrobků s následnou dodávkou musí doklad obsahovat také místo určení a datum dodávky. Nevystaví-li prodávající na žádost spotřebitele tento doklad nebo neuvede všechny povinné údaje, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Vážený pane Pečinko,
obeznámil jsem se s vaším případem, kdy vám byla vystavena špatně faktura. Za tuto procesní chybu se omlouvám, dle toho, co jsem si nechal zjistit, tak vám byla ihned vystavena faktura nová, kterou jste uhradil.
Celou stížnost tedy beru jako vyřízenou.
Děkuji,
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.