Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#10697Neuznaná reklamace a následné neuznání odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 26 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2016, před 9 lety

Pavel Poborský

Znění stížnosti

u společnosti Mountfield na pobočce Nymburk jsem zakoupil dne 9.12.2015 Infrasaunu Isabel.Během používání jsem zjistil,že saunu není možné vytopit na deklarovanou teplotu,
sauna po vytopení na 65 °C má dole-po celé ploše nohou 26 °C. Zebou nás nohy, které by se měly prohřát a potit.Dne 5.2.2016 jsem saunu reklamoval,s tím ,že topidlo u nohou je vlahé a ostatní jsou rozpálená.Po podání reklamace p. R. ze servisu ho 3x vyměnil za jiné,poradil nám,ať si ucpeme škvíry v sauně a k našemu úžasu neuznal reklamaci s tím,že topidlo topí jak má. Po našem nesouhlasu s reklamací oznámil,ať odstoupíme od smlouvy.Odstoupení od smlouvy nám nebylo uznáno,že výkon topidel odpovídá hodnotám deklarovaným výrobcem,tak to prý není výrobní vada,ale firma nám nabídla výměnu výrobku za jiný nebo vrátit peníze ve formě poukázek.Jistě pochopíte,že jiná sauna se rozměrově,vzhledově a dispozičně nevejde do našeho obýváku,jiný výrobek nebo poukázky v hodnotě přes 27 000,- je dost velký luxus.


Produkt

Infrasauna Isabel,výrobní číslo 427,číslo výrobku 3SAU 0029


Požadované řešení

Chci vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2016 14:35, před 9 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Pokud spotřebitelem namítané vady jsou v rozporu s kupní smlouvou, je za tyto vady odpovědný prodávající. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Uplatni-li spotřebitel reklamaci, je prodávající povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení (reklamační protokol), ve kterém musí být uvedeno, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Dále zde musí být uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2016 16:52, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.