Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 a půl měsíci jsem si u společnosti objednala lustr a lampu v hodnotě 6 500 Kč. Peníze jsou bohužel uhradila předem na účet. Firma mi nejprve tvrdila, že musí mnou poptávané zboží objednat, a nyní již měsíc bojuji!! Neustále jim volám, píši emaily. Na emaily neragují vůbec, v tel. rozhovorech mi neustále lžou, že zboží bylo odesláno, nebo se na něco vymlouvají. Často se mne snaží odbýt tím, že zjistí podrobnosti ohledně mé objednávky, a ozvou se zpět nebo že zrovna mají na prodejně zákazníka. S takovým jednáním jsem se zatím nesetkala!!!!Nyní požaduji vrácení platby, ale to také ignorují. Budu posílat doporučeně s dodejkou. Dejte si prosím na tuto společnost pozor a nic od nich nekupujte!!
Budu posílat výzvu k navrácení platby doporučeně s dodejkou.
|
Tweet |
Jestliže bylo zboží zakoupeno k nepodnikatelským účelům (zákazník neuvedl v objednávce IČ) a zároveň zboží bylo zakoupeno přes internet, dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona. č 89/2012 Sb., má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti dnů od převzetí zboží. Nicméně dle bodu 40 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU má právo od takové smlouvy jako spotřebitel odstoupit již před dodáním zboží. A protože Česká republika je součástí Evropské unie, i naše právo by mělo být v souladu s předpisy Evropské unie.
Doporučujeme tedy kontaktovat prodávajícího s odstoupením od smlouvy s odkazem na výše uvedenou Směrnici. Kontaktovat ho může spotřebitel prostřednictvím e-mailu, ale pokud by na něj nereagoval, doporučujeme odstoupení zaslat poštou doporučeně nejlépe s dodejkou. Od dopisu si ponechat kopii. Prodávající má povinnost vrátit peníze do 14 dnů ode dne odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (SIVIS interior s.r.o.,Beroun-Město, Politických vězňů č. ev. 2). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Pro spáchání trestného činu podvodu je nutné způsobení škody nikoli nepatrné – tedy alespoň ve výši 5000 Kč. Vzhledem k tomu, že již zaplacená částka za zboží překročila 5000 Kč a je pravděpodobné, že zboží nebude dodáno (prodávajícího se nedaří zkontaktovat, popř. se jen vymlouvá a zboží dodat ve skutečnosti nemíní) je možné zvážit rovněž podání trestního oznámení, a to písemně či přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství. Má-li se k oznamovateli dostat informace o tom, jak bylo s trestním oznámením naloženo, musí spolu s ním požádat o vyrozumění o učiněných opatřeních. Příslušný orgán, který se oznámením zabýval, musí oznamovatele vyrozumět do jednoho měsíce od jeho podání. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.