Společnost


Jaroslav Štolc

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10703Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2016, před 9 lety

Jan Velek

Znění stížnosti

U uvedené firmy, jsem si objednal kuchyňskou linku. Pan Štolc dostal z mé strany podklady - výkresy spotřebičů, kde byly uvedeny rozměry pro zabudování. Bohužel jsem v té době neměl možnost spotřebič (troubu) zakoupit. Nyní jsem spotřebič zakoupil a při montáži jsem zjistil, že rozměr pro ní je malý. Vnitřní rozměr (tělo) je v pořádku, přední panel se tam ovšem již nevejde - panelu překáží nahoře prac. deska. Po kontrole s výkresy, které jsem poskytnul jsem zjistil, že některé rozměry neodpovídají výkresu.
Pan Štolc nyní nechce uznat reklamaci, ohrazuje se tím, že jsem měl mít spotřebič a tím, že on nerozumí dokumentaci.


Požadované řešení

Úprava šuplíku a linky, tak aby souhlasila s původně zaslanými podklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2016 09:16, před 9 lety

Pokud truhlář zhotovil kuchyňskou linku na základě požadavků zákazníka, jedná se o smlouvu o dílo (konkrétně smlouvu o zhotovení věci). Zhotovitel má provést dílo dle § 2590 občanského zákoníku s potřebnou péčí, tedy je povinen postupovat řádně a v souladu s pokyny zákazníka. Objednavatel může dávat příkazy, jak se má dílo provádět.

Zhotovitel jakožto odborník by měl posoudit, zda jsou věci či příkazy objednatele k provedení díla vhodné, a na případnou nevhodnost bez zbytečného odkladu upozornit. Pokud by objednavatel na použití věci nebo nevhodného příkazu trval, pak nemá práva z vad, které tím vzniknou, a s reklamací by v takovém případě neuspěl.

Podstatný je obsah dohody. Dohoda může být obsažena ve smlouvě, v potvrzení či na účtence. Jejich písemná podoba významně usnadní pozdější uplatnění nároků z odpovědnosti zhotovitele za vady díla. Nedílnou součástí smlouvy jsou i nákresy či fotografie, které odráží představu zákazníka o výsledku a slouží zhotoviteli jako předloha. Zhotovitel je tedy povinen provést dílo podle představ a pokynů zákazníka.

Jestliže dílo při předání neodpovídá smlouvě, je vadné, což zakládá povinnosti zhotovitele z vadného plnění. Spotřebitel má tedy právo v daném případě na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. Zhotovitel odpovídá pouze za vady, které jsou na díle v době převzetí. Skryté vady se nemusí poznat ihned, na jejich reklamaci tedy má spotřebitel právo. Jakmile se projeví, je třeba je vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do dvou let.

Pokud je uplatněna reklamace má obchodník povinnost dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele ji do 30 dnů vyřídit včetně případné opravy. Pokud se tak nestane, má spotřebitel nárok, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou a zároveň může podat podnět České obchodní inspekci. Pokud je reklamace zamítnuta, je prodejce povinný takové zamítnutí písemně odůvodnit.

Prodávající (poskytovatel služby) je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být zamítavé stanovisko řádně odůvodněno a vydáno o tom písemné potvrzení, aby mohl spotřebitel uvedené důvody zamítnutí za pomoci znalce rozporovat. Dozor nad plněním této povinnosti podnikatele vykonává Česká obchodní inspekce dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2016 13:38, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.