Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u tohoto eshopu jsem objednala nový mobilní telefon, který mi v pořádku dorazil. Po rozbalení jsem zjistila, že stav neodpovídá novému kusu, ačkoli o tomto nebyla zmínka na webových stránkách eshopu. Eshop jsem kontaktovala se svými pochybami, bylo mi sděleno, že se jedná o telefon nový. S tím bohužel nemohu souhlasit. Vzhledem k tomu, že telefon neodpovídal popisu, navíc byl z polské distribuce (o čemž rovněž nebyla při nákupu zmínka), rozhodla jsem se pro vrácení ve 14denní lhůtě. Ačkoli je to téměř 3 týdny, co jsem zboží vrátila, peníze mi vráceny nebyly. Eshop telefonicky potvrdil, že zboží převzal, dokonce mi tvrdili, že peníze poslali. Mně na účet ale žádné nedorazily. V současné době eshop na emaily nereaguje, telefon nezvedá. Částka, o kterou mne eshop připravil, převyšuje 5000 Kč.
Hodlám eshopu zaslat předžalobní výzvu a uplatnit úrok z prodlení.
Prosím o radu/pomoc, co ještě mohu udělat?
Děkuji,
Lucie Dolská
Nokia Lumia 830 black
Vrácení zaplacené částky
|
Tweet |
V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Ralen group s.r.o., Praha 15, Hostivař, Chudenická 1058/32). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.