Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na den 8.3.2016 byl do mé domácnosti telefonicky nahlášen pracovník čistící firmy za účelem vyčištění koberce. Čištění koberce se ale změnilo v podomní prodej parního čističe s ukázkou čištění koberce, záclon a varné desky. S prodejem jsme s manželkou souhlasili a uzavřeli kupní smlouvu se společností MAXIMLED s.r.o. Ocelkova 643/20, 198 00 Praha 9, IČO 1569830 (pokladní doklad o uzavřeném obchodu, se zárukou na 10 let). Předmětem koupě byl parní čistič (+ žehlička jako bonus) v ceně 7 499,- Kč. Zboží nebylo v originálním obalu. Pracovník, který se představil jako L. P. u nás zboží nechal a převzal peníze v hotovosti.
Druhý den jsem si uvědomil, že parní čistič neplní svou funkci čištění koberců, protože nemá sání a dokonce spálil kousek koberce. Vzhledem k tomu, že tato smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory obvyklé k podnikání, rozhodl jsem se využít svého práva a od této smlouvy odstoupit.
Po telefonické domluvě (722 727 099) s jiným pracovníkem firmy jsem byl vyzván abych odstoupení zaslal písemně, věc že budou řešit a do 30 dnů se dostaví pracovník, který si čistič vyzvedne a vrátí peníze. V dalším se již nedalo na uvedeném, čísle s nikým spojit. Při osobní návštěvě na uvedené adrese jsem zjistil, že se jedná o virtuální adresu.
Následně jsem se začal podrobněji zajímat o zakoupený čistič a zjistil jsem, že na pokladním dokladu, je uveden čistič VAPORI, ale předán byl čistič MONTISS. Toto podvodné jednání bylo dne 12.3.2016 oznámeno na PČR, kde byl příslušným pracovníkem sepsán o celé záležitosti zápis a k parnímu čističi i žehličce provedena fotodokumentace.
Odstoupení od smlouvy, které bylo formou doporučeného dopisu s dodejkou odesláno dne 12.3.2016 na adresu MAXIMLED s.r.o .se dle očekávání vrátilo jako nevyzvednuté. Následně jsem totéž poslal na adresu jednatelky společnosti MAXIMLED, (pani T. H.), která dle výpisu z obchodního rejstříku sídlí na adrese Pod Tvrzí 452, 250 70 Odolená Voda. Na internetu jsem zjistil, že dopis byl přesměrován z Odolené Vody do Dolních Břežan. Na můj telefonický dotaz na jakou adresu byl dopis přesměrován mi pracovnice pošty Odolená Voda sdělila, že pani H. má jako doručovací adresu uvedenou v Dolních Břežanech kam její poštu přeposílají. Sdělit adresu mi ale nemůže. Zkusil jsem zavolat na poštu Dolní Břežany, kde jsem se dozvěděl, že dopis je tam uložen, adresátce oznámen a čeká na vyzvednutí. Sdělit adresu opět nemůže. Toto moje nové zjištění bylo dne 14.4.2016 opět nahlášeno na PČR. Dopis se zase vrátil nevyzvednutý.
Pro úplnost doplňuji, že jako kupní smlouva byl vydán příjmový pokladní doklad s razítkem firmy, bez poučení o možnosti odstoupení od smlouvy a bez vzorového formuláře na odstoupení od smlouvy.
Parní čistič zn. Montiss výr. č. SC-392LI1/CSC5662M, parní žehlička v.č.YC-318-1
Vrácení kupní ceny a zpětné převzetí zboží
|
Tweet |
Spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, pokud byla smlouva sjednána mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem (telefonicky, přes internet). Odstoupil-li spotřebitel v této lhůtě, musí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny finanční prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Pokud tak neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitel se může kromě dlužné částky domáhat také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Prodávající má povinnost sdělit spotřebiteli podmínky, lhůty a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se prodlužuje o jeden rok, pokud prodávající nesplnil vůči spotřebiteli tuto povinnost (například spotřebitele neinformoval o tom, kde může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy).
Zmaří-li vědomě druhá strana dojití zásilky s odstoupením od smlouvy, platí, že řádně došlo. Pokud bylo odstoupení od smlouvy odesláno během lhůty pro využití tohoto práva (stačí tedy v poslední den lhůty zásilku odeslat), považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou. Je tedy vhodné uchovat si dokumenty, které prokazují, že právo na odstoupení od smlouvy bylo řádně uplatněno (dodejka, kopie odstoupení, atd.).
Prodávající je také povinen jasně a srozumitelně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V případě nedodržení této povinnosti mu hrozí pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Prodávajícímu může být uložena také pokuta ve výši až 5 000 000,- Kč, pokud při prodeji výrobku uvádí nepravdivý údaj. V takovém případě by se totiž jednalo o klamavou obchodní praktiku. Dozor nad dodržováním povinností uložených na základě zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Stížnost proto uzavíráme.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.