Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1071Odmítnutí pojistného plnění kvůli předchozí výměně pojištěného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2013, před 11 lety

B.H. Tata

Znění stížnosti

Letos v květnu jsem si koupil tablet u firmy Alza.cz, k němu pojištění proti poškození a odcizení na 2 roky. V srpnu se uvolnil na tomto tabletu konektor, Alza to však odmítla brat jako reklamaci v rámci záruky, a tak na základě pojištění tablet vyměnila. Před pár dny se mým nedopatřením konektor opět poškodil. Kdyz jsem tablet vzal do Alzy a chtel jsem to nahlasit jako pojistnou údalost, odmitli s tím, že pojištění se vztahuje na původní zboží a ne na vyměnené, a tudíž jde o placený mimozáruční servis. Odvolají se na Všeobecné Podmínky, kde je psáno, že pojištění „zaniká dnem, kdy zaniklo pojistné riziko nebo pojištěná věc (...)“. Dle jejich vyjadření, pojištěná věc zanikla předchozí výmenou tabletu za nový.


Produkt

Tablet


Požadované řešení

trvání pojištění + bezplatná oprava v rámci pojištného plnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2013 13:15, před 11 lety

V případě, že dojde k výměně zboží za nové, ať v rámci reklamace nebo mimozáručního servisu, běží nová záruční doba 24 měsíců.
Pojištění se sjednává s určitými obchodními podmínkami, které obvykle upravují i způsoby jeho ukončení. Doporučujeme postup společnosti porovnat s obchodními podmínkami a pojistnou smlouvou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.11.2013 09:01, před 11 lety


B.H. Tata

Dobry den,
Děkuji za Vaše vyjádření k mé stížnosti.
Pišete: "Doporučujeme postup společnosti porovnat s obchodními podmínkami a pojistnou smlouvou." Omlouvám se, asi jsem se nevyjadřil jasně, ale to jsem právě udělal, ale nic konkretního tam není. Jen to, že pojištění „zaniká dnem, kdy zaniklo pojistné riziko nebo pojištěná věc (...)“. Spor je tedy v tom, kdy pojištěná věc zanikla. Chtel bych se Vás tedy zeptat, jestli je nějakým zákonem upraveno, kdy ta pojištěna věc zaniká; zejmena jestli je pravda, že tou předchozí výměnou zanikla a tím je pojištění ukončené. Mimochodem, na toto mě tehdy neupozornili, jinak bych trval na reklamaci v rámci záruky, jelikož tehdy to nebylo moji vlastní vinou; anebo bych k novému tabletu koupil další pojištění.
Dekuji za radu,
BHT.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2013 15:16, před 11 lety

Dle všeobecných obchodních podmínek části 8/8.1 odst. 3 bod 2 je stanoveno, že není-li
oprava věci možná (např.z důvodu úplného zničení Věci nebo z jiného obdobného důvodu) anebo by její oprava byly neúčelná, zajistí výměnu věci a novou věc pojištěnému řádně předá; nová věc je automaticky opětovně pojištěna na dobu 24 měsíců ode dne jejího převzetí pojištěným.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.12.2013 12:48, před 11 lety

Vážený zákazníku,

kontaktujte mě na emailu: melicherik@alza.cz

Jako řešení aktuální situace navrhuji vrácení peněz.

S pozdravem,

Jan Melicherík
Manažer reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.12.2013 21:34, před 11 lety


B.H. Tata

Hodnocení:

Komentář: Vratili mi penize. Trochu to trvalo, ale jsem zcela spokojeny. Dekuji dTestu i Alze.