Společnost


Michael Kopecký

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10711Nedodržený termín reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2016, před 9 lety

Miroslav Mikšík

Znění stížnosti

Dne 16.12.2014 jsem si u mobilihned.cz objednal mobilní telefon Samsung G850 Galaxy Alpha 4G.Telofon jsem posílal už třikrát na reklamaci ze stejnou vadou a to je samovolné vypínaní a zapínání telefonu.Bohužel se tato závada začala znovu opakovat a proto jsem telefon poslal 24.03.2016 po 4 na reklamaci.Telefon byl převzat 29.03.2016.V přilozeném dopise a po mnoha telefonatech jsem žádal vrácení penez.Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.Tak se bohužel nestalo a do ted mi peníze vráceny nebyly.Dne 25.04.2016 jsem obdržel telefon zpátky i když jsem žádal vrácení peněz a to částku 11241.Telefon jsem zaslal zpět několikrát jsem volal i psal email ale k dnešnímu dni 04.05.2016 stále nemám peníze.


Produkt

Samsung G850 Galaxy Alpha 4G


Požadované řešení

Vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2016 10:45, před 9 lety

Pokud jde o opětovný výskyt vady, pro nějž by spotřebitel měl nárok na odstoupení od smlouvy, muselo by dojít k uznání reklamace stejné vady třikrát za sebou nebo čtyř různých vad. Samotný výskyt vady ještě nezakládá právo spotřebitele požadovat vrácení peněz.

Spotřebitel je tedy oprávněn požadovat vrácení peněz pro opakovaný výskyt vad po opravě pouze za předpokladu předchozích 2 uznaných reklamací, neboli prodávající by musel telefon dvakrát opravit pro stejnou vadu (nikoli reklamaci zamítnout jako neoprávněnou), a jestliže by se stejná vada objevila potřetí, byl by oprávněn požadovat vrácení peněz. Tuto volbu by musel sdělit prodávajícímu již při uplatnění třetí reklamace, která musí být také uznána jako oprávněná.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2016 18:12, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.