Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na základě skutečnosti, která se odehrála mezi firmou VBC CZECH firmou VODAFONE v roce 2015, jsem dle instrukcí firmy VBC CZECH přešel přímo k firmě VODAFONE.
Tímto došlo k ukončení smluvního vztahu mezi mnou a firmou VBC CZECH.
Ke dni 8.10.2015 jsem obdržel vyúčtování k tel. číslu 608278602 ve výši 1210,00 Kč (zůstatek).
Od 16.10.2015 jsem přešel přímo pod firmu VODAFONE.
Na základě mé výzvy zaslané emailem dne 22.11.2015 na firmu VBC CZECH mě odpověděli, že:
k postupnému vyúčtování smluv dojde ve lhůtě 3 měsíců na účty vedených pod smlouvou. Vzhledem k velkému množství požadavků, nemůžeme bohužel sdělit přesný termín.
Doposud nedošlo k žádnému vyúčtování smluv, i když již uběhla doba překračující 5 měsíců. Minulý týden jsem je znovu oslovil emailem, na který doposud nereagovali a zároveň jsem zaslal doporučený dopis na adresu uvedenou ve VR, tento dopis se mi vrátil 2.5.2016 jako nepřijatý.
Tímto Vás žádám, o vrácení mých finančních přebytků a kauce na účet, ze kterého byla prováděna platba (EQUA bank), č.ú.: 1012774593/6100 ve výši 1210 Kč.
Děkuji za kladné vyřízení
Výzva k vyrovnání přebytků účtu a vratných kaucí ke smlouvě č.: SUM2015/0032183 - Id.č.: cz 22010
Tímto Vás žádám, o vrácení mých finančních přebytků a kauce na účet, ze kterého byla prováděna platba (EQUA bank), č.ú.: 1012774593/6100 ve výši 1210 Kč.
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě se jedná o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. U peněžitého prospěchu je tedy povinnost vracet i úroky, pokud druhá strana dobře věděla, že jí daný obnos nenáleží.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li společnost na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, doporučujeme zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (VBC CZECH s.r.o., náměstí Přátelství 1518/2, Hostivař, 102 00 Praha 10). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
To znamená, že pokud se zásilka vrátila spotřebiteli, pak se uplatní právní domněnka dojití zásilky odeslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Jde o § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve spojení s § 570 odst. 1 téhož zákona.
Zásilka se má za dojitou (doručenou),pokud adresát zásilky záměrně nepřebírá na adrese uváděné klientům jako kontaktní, a to třetí pracovní den po odeslání zásilky, byla-li zaslána poštou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.