Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Stížnost byla poslaná i na ČTU a MPO.
1) Na faktuře je reklama, ale informace o právní změně je v rozúčtování. Rozúčtování je rozúčtování a ne změna tarifu.
2) smlouvu jsem uzavřel 8.2.2012 a byla každý rok prolongována. 20.2 mi byl doručen mail (podle mne není termín shodný s termínem doručení, ale měl by platit termín 15.3 jako termín splatnosti). Pak mám jen 7 dní na vyjádření. Jak to, že termín výpovědi z mé strany je 42 dnů a ze strany O2 30 dnů? Jak se došlo k termínu 4.4.2017 kdy mohu dát výpověď s výpovědní lhůtou 42 dnů. Dnes není výpověď k 4.4.2017 akceptována. Jak se došlo k termínu 4.4.když smlouva byla podepsána 8.2.
Smlouva o hlasové službě a internetu podepsána 8.2.2012 pravidelně prolongována
1) O2 musí informovat o navrhovaných změnách prokazatelně a ne skrytě
2) O2 i zákazník musí mít stejné výpovědní doby
3) Termín doručení změny ze strany O2 musí být určen podobně jako doručení jiných právních úkonů a určitě není to termín odeslání mailu ze strany O2
4) Smlouva 8.2.2012 je poskytnutím služby prolongována o další rok a nelze ji vypovědět do 8.2.2017 s tím, že služba bude poskytována do 15.2.2017 což bude termín posledního uskutečnitelného plnění
5) Faktura z 20.4.2016 bude upravena podle předchozího tarifu
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Zákon také operátorovi nepřikazuje, aby výpovědní doby byly stejné. Operátor má pouze povinnost o výpovědní době spotřebitele informovat (jedná se o jednu z náležitostí smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací)
Dobrý den,
nastavení vaší smlouvy jsem ověřil a je následující.
• Původní smlouva je skutečně platná z 8. 2. 2012, každopádně dne 4. 4. 2013 jsme se společně domluvili na úpravě tarifu O2 Internetového připojení na tarif Internet Optimal Plus, kde je platný závazek vždy na 12 měsíců s automatickým prodlužováním.
• Informaci o automatickém prodloužení pak včas zasíláme v rozpisu služeb na vyúčtování pro konkrétní číslo, aby bylo v případě většího množství služeb jasné, které se úprava týká.
• Výpovědní lhůta je vždy 42 kalendářních dnů od prvotní předání žádosti o zrušení. Celý proces zrušení najdete na našich webových stránkách (www.o2.cz/osobni/197133-stavajici_zakaznik/196511-zruseni_sluzby.html).
• Zúčtovací období nemá naprosto žádný vliv na případné změny tarifu nebo výpověď služby. V případě, že dojde k ukončení poskytování služby v průběhu zúčtování, je služba fakturovaná pouze za poměrnou část období.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.