Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obracím se na vás v záležitosti uvedené firmy.
Firma v mé záležitosti postupovala nesolidně a jde mi o to, aby se tento způsob jednání dostal na vědomí dalším klientům a aby si tedy na tuto firmu dali pozor.
Níže je uvedena veškerá korespondence s firmou. Aby jste to nemuseli podrobněji zkoumat, uvedu stručně o co jde. V polovině listopadu r. 2015 jsem dal v jejich provozovně v Ječné ulici v Praze do opravy notebook Samsung. Oprava trvala neuvěřitelných 40 dní (při sjednávání opravy nepadla ani zmínka o tom, že by oprava trvala tak dlouho) a když jsem si na to stěžoval a požadoval z tohoto důvodu vrácení části peněz, firma mi vysvětlila, že to tak dopadlo proto, že jsem to tak chtěl. V průběhu těch 40 dní se technik firmy opakovaně vymlouval, že ještě nemá potřebný díl a opakovaně odsouval termín opravy o další týden.
Mám z toho dojem, že buď si firma nevěděla s opravou rady a nebo prostě nestíhala.
Místo toho, aby za vzniklou situaci převzala alespoň část zodpovědnosti, hodila suverénně veškerou zodpovědnost na mě.
Nutno podotknout, že firma na můj první dopis ze začátku ledna 2016 vůbec neodpověděla (e-mail) a odpověděla až na můj opakovaný doporučený dopis ze začátku března 2016. Na tento dopis jsem reagoval dalším dopisem (e-mail) a na ten mi firma do dnešního dne neodpověděla.
Hodnotím tedy jednání firmy jako velmi nesolidní a pro ostatní klienty mám doporučení, aby se při sjednávání zakázky řádně ujistili o délce trvání opravy.
Byla požadována oprava notebooku Samsung, zakázka ISP25882, kterou přijala provozovna Samsung Plaza, Ječná 36, Praha 2. Zakázka na opravu notebooku Samsung NP Q-530 byla přijata 13.11.2015.
Firma by si měla uvědomit, že takto jednat se zákazníkem nemůže. Firmě se nepodařilo opravu provést v rozumném termínu, opakovaně nekomunikuje a shazuje veškerou vinu na zákazníka.
Požaduji vrácení části peněz - 50% z ceny opravy - za neúměrně dlouhou dobu opravy a tedy nemožnost přístroj využívat.
|
Tweet |
Lhůta na zhotovení opravy věci po záruce v zákoně (občanský zákoník) stanovena není, závisí tedy na dohodě spotřebitele a servisu (v případě, že nebyla lhůta dohodnuta předem, je možné ji dohodnout dodatečně, anebo jednostranně určit lhůtu přiměřenou, pokud se druhá strana dohodnout nechce).
Podle občanského zákoníku je třeba, aby objednatel poskytl zhotoviteli tzv. dodatečnou lhůtu k provedení díla. Doporučujeme učinit tak nejlépe písemně prokazatelně a stanovit zhotoviteli termín, ke kterému má být dílo provedeno, a pokud se tak nestane, má pak objednatel právo od smlouvy odstoupit. Jestliže tímto prodlením vznikly nějaké náklady, má objednatel opravy právo na jejich úhradu, avšak pouze ve výši "nutných nákladů".
Podle § 15 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele (platí pouze pro vztahy spotřebitel versus podnikatel, nikoli vztahy podnikatel-podnikatel), není-li služba (oprava věci) poskytnuta na počkání, je podnikatel povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o převzetí objednávky. Potvrzení musí obsahovat označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení výše uvedeného ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele z pohledu veřejnoprávního, nikoli soukromoprávního. Výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli, nikoli rozhodnutí v konkrétní věci ve prospěch spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.