Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.5.2016 nepřijel pravidelný spoj Jemnice - Praha do stanice Počátky. Podle jízdního řádu má odjezd z Počátek v 15,36. Není to poprvé, kdy autobus této společnosti nedojel včas nebo dokonce vůbec.
Kontrola technického stavu autobusů společnosti a spolehlivosti řidičů.
|
Tweet |
Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Jedná-li se o nepravidelnou přepravu osob nahradí přepravce škodu vzniklou cestujícímu tím, že přeprava nebyla provedena včas, podmínky a rozsah náhrady stanoví rovněž přepravní řády dopravce.
Uvedená práva na náhradu škody musí cestující uplatnit u dopravce bez zbytečného odkladu. Nebylo-li takové právo uplatněno nejpozději do 6 měsíců, soud je nepřizná, namítne-li dopravce, že právo nebylo uplatněno včas.
V případě podezření, že dopravce užívá k přepravě vozidlo s nevyhovujícím technickým stavem, je možné dát podnět celnímu úřadu, který v tomto směru vykonává dohled.
Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům a řádném plnění pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.