Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem u nich mobilní telefon, který jsem u nich 3x reklamovat, po třetí mi už mobil nevrátili, měsíc mi neodpovídají na email, psal jsem jim i na Facebook komentáře na můj telefon, ihned byly smazány.
Mobil telefon Smartphone C5000
Chci vrátit peníze, které jsem za mobil zaplatil, už s touto splečností nechci mít nic společného, lituji, že jsem si před koupí nezjistil o společnosti více informací.
|
Tweet |
Prodávající je odpovědný za zboží a jeho stav, který převzal k provedení záruční opravy, dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě, že prodávající věc při vyřizování záruční opravy poškodí nebo dokonce nevrátí, je možné po něm požadovat náhradu škody dle výše zmíněného ustanovení, a to buď uvedením v původní stav či finanční kompenzací.
Spotřebiteli doporučujeme prodávajícího prokazatelně vyzvat k vydání zboží se stanovením dodatečné lhůty a nedojde-li v této době k vrácení zboží, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci. K podání je třeba doložit popis stavu telefonu, ve kterém byl, když byl prodávajícímu předán k reklamaci.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud byl mobilní telefon zakoupen kupujícím v postavení spotřebitele, tedy nikoliv v postavení podnikatele na IČ, uplatní se na právní vztah ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. To stanoví, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
V daném případě bude podstatné, zda-li reklamace byla prokazatelně prodejcem vyřízena (vyřízením se však rozumí i její zamítnutí) nejpozději 30 den ode dne uplatnění.
Reklamované zboží z ukončené reklamace musí prodejce vrátit, neboť kupujícímu k němuž náleží vlastnické právo, zároveň však kupující je povinen zboží z ukončené reklamace převzít, tedy poskytnou prodejci k tomu potřebnou součinnost, v opačném případě by si mohl prodejce účtovat náklady na uskladnění věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.