Společnost


Z & D DENIS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10757Neuznaná reklamace zlatého náramku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

23 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2016, před 9 lety

Romana Pechová

Znění stížnosti

20.12.2015 byl zakoupen zlatý náramek v této prodejně s tím, že je na denní nošení. Po jednodenním nošení se roztrhlo očko. V rámci záruky byl zkrácen a odstraněno prasklé očko.PO 14 dnech / 12.3.2016/ nošení prasklo další očko a náramek se celý zkroutil. Opět jsem jela náramek reklamovat a nastal problém.Ve 30-ti denní lhůtě mě bylo sděleno, že je zboží mechanicky poškozeno a záruka mě nebyla uznána. Náramek jsem nepřevzala. Chtěla jsem mluvit s majitelem,ale nedostala jsem na něj telefon.Po 3 týdnech mi prodavačka sdělila do telefonu, že byl náramek poslán k soudnímu znalci. Zaráží mě, že nějaká zlatnice ohodnotí reklamaci a to po té, co jsem zjistila, že kousky zlata ze zkrácení náramku jsou zcela spálené. Mohu doložit. Mám za to, že v záruční době prodejce nevyřešil reklamaci soudním znalcem. Můj náramek byl nyní někam odeslán a bylo tam uvedeno, že je to druhá reklamace a že byl neodborně zkracován?? Snažila jsem se reklamaci vyřešit, ale bohužel kontakt na vedoucího jsem nedostala. Jen mě bylo sděleno, že je v zahraničí. Třeba bychom došli k řešení při osobním jednání.


Produkt

Jedná se o zlatý náramek ze žlutého zlata 3,.26 g. Byla jsem ubezpečena, že je to náramek na denní nošení.


Požadované řešení

Žádám tímto o odstoupení od smlouvy a navrhuji vrácení peněz. Nemám již důvěru v tomto zlatnictví, jak kvalitou tak přístupem paní prodavačky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2016 08:11, před 9 lety

Prodávající odpovídá spotřebitelce, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebitelce, že v době, kdy věc převezme, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitelka očekávala s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. V případě, že tomu tak není, jedná se o vadu.

Má-li věc vady, může spotřebitelka žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a domáhat se vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.

Prodávající je povinen spotřebitelce vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2016 11:17, před 9 lety

Společnost se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Stížnost proto uzavíráme.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.