Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:372
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#10764Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.05.2016, před 9 lety

Ivan Vihnár

Znění stížnosti

Mobil byl zakoupený na prodejně v Krnově dne 30. ledna 2015.
Byl používán jen v domácím prostředí. Mobil přestávál po roce fungovat displej zhasínal až časem už se nerozsvítíl a tak jsem ho dal do Krnova na záruční servis. Po týdnu se ozvali oprava úspěšně vyřízena ať si mobil vyzvednu na prodejně. Když jsem si mobil přebíral tak mi sdělili že mobil uvnitř oxidoval a tím pádem nemám nárok na opravu, prý se tam asi dostala vlhkost přes nabíjecí zdířku. Opravu prý neprovedou že na to se nevztahuje záruka. Nechápu ale výmluvu si našli aby se vyhnuli opravě. Nevím jak by se do mobilu dostala voda, když byl pouze doma v pouzdru zakoupeném také na prodejně.


Produkt

Samsung S3 neobl sg-mob.tel 4,8 pal 8 mpix


Požadované řešení

Požaduji opravu mobilu na základě záruční lhůty, která pořád platí až do 30. ledna 2017.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2016 11:47, před 9 lety

Zamítá-li prodávající reklamaci, musí také zdůvodnit, proč tak učinil. Prodávající například neodpovídá za vadu, která byla způsobena na věci jejím obvyklým užíváním nebo pokud kupující vadu sám způsobil (více v § 2167 a § 2170 občanského zákoníku).

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2016 17:26, před 9 lety

Vážený pane Vihnáre,

dovolte mi tímto reagovat na Váš podnět týkající se reklamace mobilního telefonu Samsung S3NEOBL, který jste zakoupil na prodejně OKAY dne 30. 1. 2015.

Úvodem nejprve shrnu zjištěné informace o Vámi uplatněné reklamaci:
Předmětný mobilní telefon jste reklamoval dne 17. 3. 2016 na prodejně OKAY 1085 Krnov s následujícím popisem vady: "přes displej se vytvořily růžové pruhy a druhý den už displej nesvítí“. Mobilní telefon byl zaslán do autorizovaného servisního střediska TS NOVA. Během diagnostiky byla zjištěna oxidace systémové desky. Jelikož se na mechanické poškození záruka nevztahuje, nemohl být mobilní telefon opraven v rámci záruční reklamace. Dne 24. 3. 2016 byla reklamace ukončena zamítnutím z důvodu mechanického poškození – oxidace základní desky. Reklamace tedy byla řádně a včas vyřízena zamítnutím.
Na základě Vašeho podnětu se situací zabývali naši reklamační specialisté, avšak i po jejich přezkoumání jsme nadále nuceni trvat na zamítnutí reklamace. Na základní desce telefonu je oxidace, tedy mechanické poškození, jež nelze opravit v rámci záruční reklamace. Budete-li mít zájem, personál prodejny Vám bude nápomocen se zprostředkováním hrazené opravy telefonu.

V případě, že s výsledkem reklamace nadále nesouhlasíte, doporučuji Vám nechat si vypracovat znalecký posudek. Pokud bude tento hovořit ve Váš prospěch, obraťte se s tímto dokumentem opět na naši prodejnu, kde se případem budeme opět zabývat a reklamaci vyřídíme. V takovém případě by Vám vznikal i nárok na proplacení nákladů spojených s vypracováním posudku.

Pevně věřím, že navzdory konečnému závěru zůstanete nadále naším zákazníkem.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.6.2016 07:59, před 9 lety


Ivan Vihnár

Nejsem spokojen s vyjádřením firmy Okay nesouhlasím s tím ,finační možnosti mi neumožňují se dohadovat a soudit se, proto telefon dám do vitríny a budu si pamatovat že nakupovat v Okay se nedoporučuje a telefony nakupovat u specializované firmy a ne tam kde není záruka na koupený výrobek a nejsou schopni ho opravit.Ještě že jsem odmítl nabídku 3 leté záruky vyhozené peníze ,lidem ani neřeknou ,že ta záruka je nanic jen peníze aby tahali z lidí na kazové věci které nefungujou.Nenakupovat v OKAY S pozdravem ať se vám daří klamat zákazníky,mně už ne,já si dám pozor.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.