Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#10776Doručování balíků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 hodin 27 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.05.2016, před 9 lety

Jarmila Dítětová

Znění stížnosti

Dobrý den,čím víc zdražujete svoje služby,tím jsou služby horší.
Dne 6.5.2016 bylo SMSkou avizováno doručení balíku.
Čekali jsme celé dopoledne ani ve schránce nebylo žádné upozornění,na
vyzvednutí balíku,ale přišla nám SMS,že nás doručovatel nezastihl doma.Syn si balík vyzvedl na poště(podle doručovacího kodu v SMS).
Dnes nám teprve doručovatel hodil do schránky upozornění na vyzvednutí zásilky.
Není to poprvé a většinou v pátek(to se nechce zdržovat?)
Dejte zaměstnancům příslušné platy,ať si práce váží a pracují podle toho,už mě to nebaví,čekat doma na zásilku a potom si jdeme stejně pro ni na poštu.
Syn je celý týden mimo domov a tak jsme rádi,že můžeme zásilku převzít my,ale když doručovatel práci fláká a nedoručí ji k nám,naháže(nebo se ani neobtěžuje vhodit )doručenku,syn si
zásilku nemá jak vyzvednout a nám ji na poště nevydají.


Požadované řešení

Pořádně své zaměstnance proškolte,ať si zákazníci neustále neztěžují.
V případě nekázně je potrestejte.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2016 12:11, před 9 lety

V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.

Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.

Odesílatel si může vyžádat telefonicky informaci o dodání nebo důvodu uložení zásilky. Pokud nebyl balík ještě doručen, reklamovat dodání by měl odesílatel. Bude-li reklamace shledána oprávněnou, má právo na vrácení části ceny služby ten, kdo ji podniku uhradil, tedy standardně odesílatel, který může rozhodnout o tom, že částka má být vyplacena jiné osobě.

Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu nad poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty. Český telekomunikační úřad, působí jakožto nadřízený orgán České pošty.

Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.