Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Elektricka pila OM GS 200E, pouzivani minimalni, nedostavala se do otacek. Duvod zamitnuti:
Motor nemá žádnou vadu. Vinutí motoru bylo poškozeno v důsledku jeho nedostatečného chlazení, což
bylo zapříčiněno zanesenými větracími otvory, které mají být pravidelně čištěny.
Z meho pohledu podivne, nejprve motor nema zadnou vadu a potom poskozeni vinuti v dalsi vete. Dale neni uvedeno ktere vetraci otvory byly zaneseny a cim. Ani fotografie, zdali skutecne zaneseny byly ci ne jako dukaz.
Pila udajne nema tepelnou pojistku dle servisu, na strankach prodejce tato informace chybi. Pri koupi jsem se na ni dotazoval a bylo mi sdeleno, ze je zabudovana.
Elektricka pila OM GS 200E, vyr. cislo. 1144187583
oprava vyrobku
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později (po 6 měsících od převzetí věci) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnutí reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.