Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10779Neuznaná pojistná událost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2016, před 9 lety

Petra Scholzeova

Znění stížnosti

Dne 5.1.2015 jsem zakoupila u společnosti Alza iPhone 6 zároveň s ním i pojištění proti nahodilému poškození a odcizení.

Dne 12.3.2016 mi telefon náhodně vypadl z postranní kapsy u kabátu, která je sice bez zapínání, ale je dostatečně hluboká, tudíž bych své jednání neoznačila jako nedbalé. Po nárazu se vytvořily na třech místech displeje praskliny. Ještě ten den jsem šla telefon reklamovat.

Dne 31.3.2016 byla má reklamace zamítnuta, jelikož údajně došlo k poškození zboží, které neomezuje jeho funkčnost.

Domnívám se, že praskliny na většině plochy displeje zásadně snižují funkčnost smartphonu, jehož hlavní výhodou je velký dotykový displej. Při následném používání je pravděpodobné, že se kusy skla budou odlamovat a praskliny rozšiřovat, což bude funkčnost telefonu dále snižovat. Nechci dospět do stavu, kdy bude můj telefon nepoužitelný a já nebudu moci uplatnit nárok pojistného plnění např. z důvodu užívání poškozeného výrobku.


Produkt

iPhone 6 s pojištěním proti nahodilému poškození a odcizení


Požadované řešení

Oprava v rámci pojistného plnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2016 11:15, před 9 lety

Dle čl. 10.1.2 Rámcové pojistné smlouvy/Pojistky č. ALADR 1/2013 se pojištění nahodilého poškození věci nevztahuje na poškození, které nemá vliv na funkčnost a použitelnost zboží. Za takové poškození se např. považuje poškrábání nebo obarvení. Jiné příklady zmíněny nejsou. Bude proto záležet, zda poškození je takového rozsahu, které by mohlo mít vliv na budoucí funkčnost zařízení. Rozhodnout, zda se jedná o poškození, na které se vztahuje pojistná smlouva však službě VašeStížnosti.cz nepřísluší, o takových to sporech může rozhodnout pouze nezávislý soud.

V případě zamítnutí práva na pojistné plnění, může spotřebitel požadovat písemné zdůvodnění zamítnutí. Nesouhlasí-li s důvody zamítnutí, je možné obrátit na interní možnosti řešení stížností přímo pojišťovnou: na e-mail: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku.

Pro případ nespokojenosti klientů se způsobem vyřízení nahlášené pojistné události pojišťovnou, se lze obracet na Ombudsmana uvedené pojišťovny e-mailem na czombudsman@cardif.com, který podnět prošetří a bude spotřebitele o výsledku šetření informovat ve lhůtě 20 dnů.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.5.2016 13:14, před 9 lety

Vážená paní Scholzeova,

chápu, jak na Vás rozhodnutí likvidátora pojišťovny zapůsobilo a velmi mě tato situace mrzí. Jeho rozhodnutí nemáme z naší strany možnost změnit, proto doporučuji obrátit se se stížností přímo na http://www.cardif.cz/cz/pid2514/kontakt.html. Po podání podnětu u pojišťovny BNP Paribas Cardif bude Váš případ znovu prošetřen a je možné, že se na jeho základě hodnocení likvidátora změní.

Další možnosti pak uvádí pracovníci portálu dTest.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný víkend

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2016 22:18, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2016 10:11, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.