Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10783Výpověď pojistné smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2016, před 9 lety

František Kopečný

Znění stížnosti

Ještě v únoru 2016 se mnou uzavřeli dodatek ke smlouvě a v dubnu mi poslali výpověď - bez jakéhokoli zdůvodnění a s odvolávkou na dokument (UCZ/05), který není nikde k dispozici. Jednání pojišťovny považuji za velmi neseriózní. Asi by neškodilo, kdyby jejich aktivity někdo prověřil.


Produkt

Smlouva 4033557517.


Požadované řešení

Slíbili, že mi vrátí část peněz. To jsem zvědav kolik to bude.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2016 17:00, před 9 lety

Dokumentem UCZ/05 se dle společnosti UNIQA pojišťovna, a.s. rozumí Všeobecné pojistné podmínky – obecná část – účinné od 1. ledna 2007 (dále jen VOP). Dle VOP zaniká pojištění nezaplacením pojistného, výpovědí, odstoupením od smlouvy, odmítnutím pojistného plnění nebo dalšími uvedenými důvody zániku.

Pojistitel (UNIQA pojišťovna, a.s.) může pojistnou smlouvu vypovědět, ke konci pojistného období (výpověď v takovém případě musí být doručena 6 týdnů před koncem pojistného období). Výpověď je také možné učinit do dvou měsíců ode dne uzavření pojistné smlouvy nebo do tří měsíců ode dne doručení oznámení vzniku pojistné události. Z prvního a třetího důvodu není možné vypovědět smlouvu o životním pojištění.

Odstoupit od smlouvy může pojistitel v případě, pokud pojištěný nebo pojistník zodpoví při sjednávání pojistné smlouvy úmyslně nebo z nedbalosti nepravdivě nebo neúplně písemné dotazy pojistitele týkající se sjednávaného soukromého pojištění. Toto právo může pojistitel uplatnit do 2 měsíců ode dne, kdy takovou skutečnost zjistil, jinak právo zanikne.

Pojištění dle VOP zaniká také dnem, kdy zaniklo pojistné riziko nebo pojištěná věc, nebo dnem, kdy došlo ke smrti pojištěné fyzické osoby nebo zániku pojištěné právnické osoby bez právního nástupce, není-li dohodnuto jinak.

Pokud spotřebitel nesouhlasí s postupem společnosti, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele: UNIQA pojišťovna, a.s., Evropská 810/136, 160 12 Praha 6, Česká republika. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

Je-li předmětem sporu smlouva o životním pojištění, je možné také podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 14:50, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.