Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10785Neuznaná reklamace a pojištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2016, před 9 lety

Daniel Sládek

Znění stížnosti

Dobrý den,
řeším s Alzou kuriózní případ. Jedná se o akční kameru, kterou jsem měl pojištěnou. Byl jsem s ní u moře a kryt, který psali že je do 100m (dodávaný s kamerou), se v moři skoro rozpadl a do kamery se dostala voda. U Alzy jsem to řešil prvně s pojištěním, ale to mi bylo k mému udivení zamítnuto s tím, že Cardif napsal, že se jedná o vadu ZÁRUČNÍ a u ní neplatí smlouva. Dal jsem to tedy hned na reklamaci s tím, že už to bude vyřešené, jenže za 14 dní přišlo zamítnutí. Cenová nabídka nebyla uznána, a dopis od VSP data, řešil jsem to s vedoucím pracovníkem a ten říkal že s tím nic nemůže dělat, že si to mám vyřídit s VSP data, jenže u nich jsem to nekupoval a Alza.cz háže problém na mě, ať si to vyřídím. Nakonec vedoucí řekl, že si mám najít soudního znalce a přijít s posudkem. Nechci se hned ukvapovat, protože soudní znalec není levný a vyjde skoro stejně dráž jako kamera, předpokládám, že mám ale právo na vrácení nákladů s tím řešené. Děkuji za každou radu.


Produkt

AEE MagiCam SD21


Požadované řešení

oprava, nebo výměna zboží za nové


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2016 10:48, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:

• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané (kryt použitelný do 100 metrů), prodávajícím nebo výrobcem popisované nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Pokud spotřebitel zakoupil věc a následně se ukázalo, že při převzetí měla jiné vlastnosti, než prodávající uváděl, pak může odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí.

Doporučujeme uschovat si všechny návody, kde je stanoveno, že se má jednat o kameru s určitými deklarovanými vlastnostmi, aby nenastala důkazní nouze na straně spotřebitele a žádat vrácení peněz.

Pokud prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou a náležitě své zamítavé stanovisko odůvodní, má spotřebitel možnost nechat si vypracovat znalecký posudek.

Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Konkrétního soudního znalce si musí spotřebitel vybrat sám z výše uvedených seznamů, z důvodu nezávislosti společnosti dTest nemůžeme doporučit konkrétního znalce.

Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodávajícího, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.5.2016 15:22, před 9 lety

Vážený pane Sládku,

mrzí mě vzniklá situace. Prověřovala jsem Vaše reklamace a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky z důvodu mechanicky poškozeného voděodolného obalu. K tomuto nám poskytli také fotodokumentaci Chápu, že vyjádření likvidátora pojistné události je v tomto ohledu velmi matoucí, bohužel do metodiky vyhodnocení případu v rámci pojistného plnění nemám možnost zasáhnout nebo jej rozporovat.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2016 22:26, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2016 10:08, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.