Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
již před trochu delší dobou (cca půl rok zpět) se mi stala trochu nepříjemná věc, která ani tak netkvěla v nedoručení balíku na adresu (i když to byla také část, která splněna nebyla), ale spíše se zde sešlo několik jiných spíše neobvyklých faktorů.
1. Balíček měl být doručen na adresu mého pracoviště, adresa byla zadána tak, aby na prvním řádku byl název pracoviště, pod ním mé jméno a až potom byla ulice, č.p. a psč. Kompetenčně to spadá pod poštu na Karlově náměstí, která doručuje pro Prahu 2 a na této poště má můj zaměstnavatel P.O.Box, nicméně by k němu neměl mít žádné nadstandartní služby a pošta mi do práce normálně chodí. Ještě bych chtěla podotknout, že se nejednalo o velký balík, ale něco mezi A5-A4 a nebyl ani těžký.
2. Paní pošťačka, která balíček nesla (ani ho nenesla, nechala na poště) se ani neobtěžovala mne sehnat, chápu, že toho může mít moc a ne vždy je na vše čas, ale mohla lísteček s nedoručením zanechat na recepci, popřípadě vrátnici (ano, jsou hned dvě možnosti, z vrátnice by mi i zavolali, kdyby byl problém s doručením, případně by balíček i převzali). Jelikož v zaměstnání pracuji už 20 let, kolegové mne znají a z úplně druhého konce pracoviště, které je opravdu vzdálené, pro srovnání já oproti tomu pracuji skoro u vchodu, mi byl kolegyní přinesen lísteček, který paní pošťačka jen tak hodila k nim do schránky na pacientské karty a kdyby mne neznala, tak bych ho ani nikdy neviděla. Takže opravdu nechápu, kde byl problém, když byla schopná projít celé pracoviště, ale nebyla schopna dát lísteček u vchodu na vrátnici.
3. Celá tato situace by mne ani tak netrápila, poštu mám při cestě domů a pár minut čekání by mi nevadilo. Trochu šok ale přišel poté, co jsem si vystála celkem dlouhou frontu, cca 20 minut, šla k přepážce a tam mi bylo velmi nelichotivě sděleno, že balíček nebyl doručen proto, že je v P.O.Boxu, takže se paní pošťačka neobtěžovala ho ani vzít s sebou. Paní za pultem se navíc ještě tvářila, že mi ho tedy vydá, ale že mi tím prokazuje velkou službu, což po předcházejících událostech ve mne vyvolalo celkem zlost.
Zeptala jsem se jí, jak si tedy může někdo dovolit takto pohodit lísteček s oznámením o nezastižení a ještě dát balíček do P.O.Boxu. Paní mi tvrdila, že vše, co má adresu mého pracoviště, tam automaticky jde a že první by muselo být mé jméno, aby mi to bylo doručeno (to se mi zdá naprosto nesmyslné). Zpětně jsem si četla poštovní směrnice a podle ní musí být zadána přímo adresa P.O.Boxu a nebo musí být případně domluvena nadstandartní služba, což mé pracoviště nemá, takže jsem si z toho vyvodila, že paní na poště si akorát zlehčují práci. Samozřejmě jsem se hned na poště proti takovému jednání ohradila, nikdo to však neřešil.
Chtěla bych se proto poradit, jak v takových případech postupovat a jestli je můj závěr správný?
Předem děkuji.
nedoručení zásilky a její umístění do P.O.Boxu
Plnění pracovním povinností.
|
Tweet |
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu,, tedy dodání, respektive dodání zásilky do P.O.Boxu.
Dle poštovních podmínek do P. O. BOXu ukládá pošta zásilky, které mají v adrese uvedeno
jméno a příjmení adresáta nebo název firmy,číslo P. O. BOXu, PSČ pošty, na které je daný P. O. BOX umístěn – viz vzory. Na základě dohody uživatele P. O. BOXu a pošty je možné nechat si dodávat prostřednictvím P. O. BOXu také zásilky se standardní poštovní adresou bydliště či sídla.
Pokud výše uvedené podmínky uložení zásilky do P.O.Boxu nebyly naplněny, může spotřebitelka poskytnutou službu reklamovat. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci je třeba uplatnit písemně, na stránkách České pošty jsou například k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman