Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po 5ti měsících používání se mi ulámaly plastové rohy u pouzdra mobilního telefonu Elephone P8000 (mohu doložit foto pouzdra). Reklamace neuznána z důvodu mechanického poškození (uvedeno v odpovědi reklamačního protokolu,přestože v kolonce "stav po přijetí" stojí: běžné opotřebení-drobné oděrky, bez viditelného mechanického poškození),později uznáno jako protiřečení a za důvod neuznání reklamace označeno opoužívání. Prodejce komunikuje v pořádku a rychle. Stejně tak vyšel vstříc se zpožděnou dodávkou,s omluvou připojil dárek ZDARMA. Mohu doložit emailovou komunikaci o reklamaci,foto telefonu i vlastního pouzdra. Nesouhlasím s neuznanou reklamací, nechápu jak se pouzdra z materiálu o kvalitě uváděné prodejcem mohou takto zničit během tak krátké doby jakou 5měsíců je...
Elephone P8000 flip pouzdro šedá, originál
Výměna zboží.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení věci a na mechanické poškození věci spotřebitelem.
Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit, nejlépe formou znaleckého posouzení.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Kopecký,
velmi se omlouvám za pozdější reakci - informace o Vašem podnětu se k mé společnosti dostala od provozovatele tohoto portálu teprve před několika dny. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření servisního střediska. Důkladným prověřením stavu reklamovaného zboží došel autorizovaný servis k závěru, že uvedené poškození vzniklo skutečně mechanicky a to konkrétně přílišným namáháním pouzdra, což zapříčinilo jeho prasknutí. Rozsah a míra poškození bohužel neodpovídá ani možnosti, že by dané pouzdro mělo např. výrobní vadu.
Velmi mě mrzí, že Vám v případě této reklamace nemohu poskytnout pozitivnější informace. Jako možnost v tomto případě vidím poskytnutí nadstandardní slevy pro zakoupení nového pouzdra ve výši 25%. O tuto slevu je možno požádat po vytvoření objednávky v našem internetovém obchodě.
Děkuji za pochopení a přeji Vám hezký den
Jan Bezděk
péče o zákazníky
Dobrý den, předně děkuji za vyjádření k mé věci, i když to vypadalo že už jste se na mě "vykašlali" :-) Opět vyzdvihuji Vaši ochotu jednat, rychlost reakce, vstřícnost i nabídku. Na druhou stranu výsledek je stále zklamáním. Poprosil bych o zaslání oficiálního vyjádření autorizovaného servisu s doložením přesvědčivého zdůvodnění např znaleckého posudku. Selským rozumem nemohu přijmout skutečnost, že nasazený a nesundávaný kryt telefonu vyrobený z kvalitního materiálu, mající funkci ochránit vizuální stránku telefonu, nemá životnost delší než 5měsíců. Jaká fyzická nebo jaká mechanická síla musí být vyvinuta při "používání" pouzdra aby došlo k jeho poškození? Co se rozumí přílišným namáháním pouzdra mi také není jasné. Poškozený zadní kryt pouzdra přece není téměř vůbec namáhán. Nejnamáhanější částí flipového pouzdra je myslím jeho hřbet, který ale vydržel. Snad mi to bude objasněno z vyjádření autorizovaného servisu.
Děkuji
Petr Kopecký
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Kopecký,
veškeré dostupné informace k reklamaci Vám byly zaslány formou reklamačního protokolu. Bohužel více informací Vám v tuto chvíli nemohu poskytnout. Zpravidla se při posuzování stavu zboží nepolemizuje nad detaily, které způsobily poškození věci, pouze je konstatován reálný stav, ze kterého se při závěrech reklamace vychází.
Součástí standardní reklamace bohužel není znalecký posudek, jež žádáte.
Pakliže ani přes uvedené informace nesouhlasíte s výsledkem reklamace, prosím kontaktujte mne na bezdek@b-techs.cz.
Děkuji za pochopení
Jan Bezděk
péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.