Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupená pánev se zárukou 5 let po cca 3 měsících užívání
začala připalovat.
Osm měsíců po zakoupení provedena reklamace v místě nákupu.
Dodavatel reklamaci neuznal, neboť jak píše TESCOMA s.r.o.
"Dno pánve a vnější stěny pánve nesou stopy znečištění, dno
přepálení, čímž došlo k znehodnocení výrobku. K tomuto jevu
nemůže dojít při správném používání. Jak uvádíme v Návodu k
použití: Vařte na nízký nebo střední výkon, prázdné nádobí
nepřehřívejte, používejte minimální množství oleje."
Pánev i-PREMIUM průměr 26 cm, č.602426
Výše uvedená pánev byla zakoupena z důvodu deklarace výrobce o
zvýšené 5-leté záruce. Zákazník tedy nepochybně přepokládá vysokou
odolnosti. Návod k použití pánve je umně ukryt na spodní straně
papírového ochranného přebalu miniaturním písmem.
N A V R H O V A N É Ř E Š E N Í:
1.STANOVISKO TESCOMY K REKLAMACI JE ZAVÁDĚJÍCÍ.Pánev byla používána
standartním způsobem. JE NEUVĚŘITELNÉ,ŽE TESCOMA ZAMĚNUJE NÁSLEDEK
ZA PŘÍČINU. PLATÍ VÝROK: ŠPATNÁ FUNKCE VÝROBKU ZPŮSOBILA PŘIPÉKÁNÍ
PÁNVE A NE PŘIPÉKÁNÍ VÝROBKU ZPŮSOBILO ŠPATNOU FUNKCI PÁNVE.
2.JDE O KLAMAVOU REKLAMU ZE STRANY TESCOMY U TÉTO ŘADY VÝROBKŮ.
GARANTUJE ZVÝŠENOU ZÁRUKU 5-LET,ALE ZÁROVEŇ DO TĚŽKO DOHLEDATELNÉHO
NÁVODU DÁVÁ NEJASNÉ PODMÍNKY POUŽÍVÁNÍ.
TRVÁM I NADÁLE NA VYŘÍZENÍ REKLAMACI UVEDENÉHO VÝROBKU.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později (po 6 měsících od převzetí věci) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnutí reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost nám k podané stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Společnost TESCOMA s.r.o. nebude využívat službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. S veškerými dotazy, reklamacemi zboží či stížnostmi se nadále spotřebitelé mohou obracet přímo na naši společnost a své požadavky zasílat na:
- bezplatná zákaznická linka 800 100 230
- email: tescoma@tescoma.cz
- korespondenčně nebo osobně: TESCOMA s.r.o., U Tescomy 241, 760 01 Zlín
- servisní středisko, kontaktní údaje: http://www.tescoma.cz/zakaznicky-servis/servisni-strediska/
Dále mají spotřebitelé možnost se obrátit na Českou obchodní inspekci, která nově v rozsahu mimosoudních spotřebitelských sporů (ADR) je ze zákona určená k řešení uvedené problematiky."
Jelikož se společnost TESCOMA s.r.o. rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.