Společnost


TESCOMA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10789Neuznaná reklamace pánve i-premium sTONE 26 cm

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

23 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2016, před 9 lety

Jiří Dymáček

Znění stížnosti

Zakoupená pánev se zárukou 5 let po cca 3 měsících užívání

začala připalovat.

Osm měsíců po zakoupení provedena reklamace v místě nákupu.

Dodavatel reklamaci neuznal, neboť jak píše TESCOMA s.r.o.

"Dno pánve a vnější stěny pánve nesou stopy znečištění, dno

přepálení, čímž došlo k znehodnocení výrobku. K tomuto jevu

nemůže dojít při správném používání. Jak uvádíme v Návodu k

použití: Vařte na nízký nebo střední výkon, prázdné nádobí

nepřehřívejte, používejte minimální množství oleje."


Produkt

Pánev i-PREMIUM průměr 26 cm, č.602426


Požadované řešení

Výše uvedená pánev byla zakoupena z důvodu deklarace výrobce o

zvýšené 5-leté záruce. Zákazník tedy nepochybně přepokládá vysokou

odolnosti. Návod k použití pánve je umně ukryt na spodní straně

papírového ochranného přebalu miniaturním písmem.


N A V R H O V A N É Ř E Š E N Í:

1.STANOVISKO TESCOMY K REKLAMACI JE ZAVÁDĚJÍCÍ.Pánev byla používána

standartním způsobem. JE NEUVĚŘITELNÉ,ŽE TESCOMA ZAMĚNUJE NÁSLEDEK

ZA PŘÍČINU. PLATÍ VÝROK: ŠPATNÁ FUNKCE VÝROBKU ZPŮSOBILA PŘIPÉKÁNÍ

PÁNVE A NE PŘIPÉKÁNÍ VÝROBKU ZPŮSOBILO ŠPATNOU FUNKCI PÁNVE.

2.JDE O KLAMAVOU REKLAMU ZE STRANY TESCOMY U TÉTO ŘADY VÝROBKŮ.

GARANTUJE ZVÝŠENOU ZÁRUKU 5-LET,ALE ZÁROVEŇ DO TĚŽKO DOHLEDATELNÉHO

NÁVODU DÁVÁ NEJASNÉ PODMÍNKY POUŽÍVÁNÍ.


TRVÁM I NADÁLE NA VYŘÍZENÍ REKLAMACI UVEDENÉHO VÝROBKU.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2016 09:09, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.

Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.

Pokud se vada projeví později (po 6 měsících od převzetí věci) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnutí reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2016 12:55, před 9 lety

Společnost nám k podané stížnosti zaslala následující vyjádření:

"Společnost TESCOMA s.r.o. nebude využívat službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. S veškerými dotazy, reklamacemi zboží či stížnostmi se nadále spotřebitelé mohou obracet přímo na naši společnost a své požadavky zasílat na:
- bezplatná zákaznická linka 800 100 230
- email: tescoma@tescoma.cz
- korespondenčně nebo osobně: TESCOMA s.r.o., U Tescomy 241, 760 01 Zlín
- servisní středisko, kontaktní údaje: http://www.tescoma.cz/zakaznicky-servis/servisni-strediska/

Dále mají spotřebitelé možnost se obrátit na Českou obchodní inspekci, která nově v rozsahu mimosoudních spotřebitelských sporů (ADR) je ze zákona určená k řešení uvedené problematiky."

Jelikož se společnost TESCOMA s.r.o. rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.