Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
3.3.2016 jsem si objednal náhradní díl (zapalování) do motorové pily Husqvarna 41 v ceně 490 Kč s DPH.
Náhradní díl nešel aplikovat mě do pily, tak jsem využil odborného servisu, ve kterém mi bylo sděleno, že se jedná o padělek, a že není kompatibilní s mým (i dalšími) modely pil Husqvarna.
Dne 25.4.2016 jsem odeslal na adresu obchodu náhradní díl zpět včetně faktury a obalu. Požadoval jsem vrácení peněz. 11.5.2016 mi byl vrácen celý balíček, v balíčku nebyla žádná odpověď společnosti a všechno co jsem poslal se mi tedy vrátilo zpět.
Společnost zatechservis s.r.o. jsem již několikrát marně kontaktoval emailem, bez odpovědi.
Zapalování Husqvarna pro modely 36, 41, 136 a 141
Vrácení peněz za nefunkční náhradní díl.
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, musí spotřebitel dodanou věc - padělek reklamovat, neboť se jedná o nesplněnou jakost při převzetí. Byl-li dodán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku.
Jsou-li při prodeji zboží spotřebitelům nabízeny padělané věci, jedná se o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dozor v této oblasti vykonává jednak Česká obchodní inspekce a jednak celní správa, které spotřebitel může podat podnět. Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (zatechservis s.r.o., Brno-střed, Veveří, Lidická 700/19). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.