Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#10815Neuznaná reklamace ze strany AAA

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2016, před 9 lety

Petr Petrov

Znění stížnosti

Koupili jsme auto Škoda superb 2.5 s automatickou převodovkou 278 000 km najet rok 2005. Auto je ročnikově starší ale nic na tom neměni že by mohlo fungovat dalši roky. Po zakoupeni jsem do 14 dnu vyměnil oleje v motoru a filtry, servisak už říkal že převodovka nebude v pořádku že "cuka" za dalších 14 dni bylo v plánu vyměnit olej v převodovce v dany den kdy jsem měl jet do servisu auto už nedojelo rozblikala se kontrolka řazeni a auto už nezařadilo rychlost. Auto jsme odtahl do AAA co mám dělat, poradili odvést na diagnostiku. To jsme udělali diagnostika u Auto Heller zjistila že problem je v převodovce avšak že je tam tolik problému že nejde zjísti konkretni závadu, doporučeni vyměna převodoky kompletně nebo auta. Tohle jsem odeslal na rekalmační odděleni AAA a za týden přišel dopis o zamitnuti rekalmace že je vuz kategorie "D" načež jsme byli upozorněni na závady spojené s touto kategori. Myslim si že o této závadě AAA vědělo moc dobře, nevěřím že by vzali auto bez diagnostiky a případně po měsici by se na převodovce nakupilo přes 12 chyb kdy certifikovany servis nemuže najit závadu. Chtěl by jsme požadovat opravu případně alepson odstoupeni od smlouvy auto máme opravdu měsíc. Prvni auto a nevíme co stím, děkuji.


Požadované řešení

Vyměna a oprava součástky na náklady AAA auto.
Případně odstoupeni od smlouvy a úhrada investice do vozidal v pruběhu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2016 08:38, před 9 lety

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebiteli nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitel musel prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínil určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.5.2016 11:52, před 9 lety

Vážený pane Petrove,
prosím o doplnění SPZ vozu, o který se jedná, abychom mohli záležitost prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.5.2016 21:18, před 9 lety


Petr Petrov

značka vozidla 5t9 5408

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.5.2016 13:19, před 9 lety

Vážený pane Petrove,
záležitost jsem prověřila s ostravskou pobočkou. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta. S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.5.2016 21:50, před 9 lety


Petr Petrov

Dobrý den, tuhle vaši doložku o kategorii s názvem "D" jsem si přečetl. Tato doložká je tak nekonkretní, že není vubec možné rozpoznat co obsahuje nebo ne.
Následně vozidlo bylo prodano se skrytou vadou a to zcela zaměrně, kdy potvrdil i nezavyslí technik při kontrole, že vozidlo bylo poradno a záměrně utajena chyba.
Následně diagnostika potvrdila další chyby které nebyly při předani v protokolu vubec zavedene a nemohly vzniknout mím měsičním použivani.

Vidim, že AAA auto bude za každou cenu zastavat zamitavý postoj. Timto budu pokračovat všemožnou právni cestou a finančně mě refundujete kompletně včetně ušlích zisku z práce! Tohle vám garantuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2016 09:33, před 9 lety

Dáváme nyní prostor k vyjádření společnosti. Nebude-li však mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2016 17:56, před 9 lety

Dobrý den, z naší strany již není nic k doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2016 10:31, před 9 lety

Jelikož mezi stranami sporu nebylo možné nalézt smírné řešení, stížnost uzavíráme. Spor může být nadále řešen v občanskoprávním řízení. Seznam advokátů je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.