Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dal jsem O2 výpověď ze smlouvy na poskytování internetových služeb z technických důvodů (časté výpadky sítě a malá rychlost)
Smlouvu mám jako podnikatel od 5.5.2015 a je podepsaná na 24 měsíců.
Zákaznická linka O2 mě informovala, že jako podnikatel nemohu od smlouvy na dobu určitou dle zák. 258/2014 odstoupit jinak mi vyúčtují 100% poplatek za dobu do skončení smlouvy. Já jsem srozuměn z poplatkem dle smlouvy ve výši pětiny součtu měsíčních nákladů.
Internet Optimal Air
Zda je to oprávněné nebo ne
|
Tweet |
V ustanovení § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích (ve znění účinném od 4. 12. 2014) je zakotveno oprávnění účastníka, kterým je spotřebitel, ukončit předčasně smlouvu pod sankcí úhrady ve výši odpovídající maximálně jedné pětině součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětině součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajícího do konce sjednané doby trvání smlouvy.
Určitou zvláštností smluv s operátory je možnost účastníka ukončit smlouvu na dobu určitou předčasně. Smlouvu s operátorem lze tedy vypovědět kdykoliv, ale je třeba podnikateli zpravidla uhradit v takovém případě odstupné. O výši úhrady za předčasné ukončení musí operátor informovat už ve smlouvě a ta nesmí v případě účastníka spotřebitele přesáhnout pětinu všech dosud nezaplacených paušálů nebo minimálních plnění do konce smlouvy. Doplatit se samozřejmě musí i zařízení, které by spotřebitel dostal za zvýhodněnou cenu. Toto omezení výše odstupného je však stanoveno v zákoně pouze pro účastníky v postavení spotřebitele.
Hezký den,
jelikož zde není uvedena jakákoliv identifikace, odpovím pouze teoreticky.
Pokud máte službu vedenou na IČO, pak zde platí VOP uvedené zde - http://bit.ly/1sk7ctC
A důležitý je bod 13.5:
Sankce za předčasné ukončení Speciální nabídky: Pokud spotřebitel požádá o zrušení Služby ke dni, který předchází poslednímu dni Doby trvání Speciální nabídky, je povinen uhradit paušální odškodnění za neodebrané služby (tj. za předčasné ukončení závazku odebírat služby po sjednanou dobu). Spotřebitel se zavazuje toto paušální odškodnění zaplatit. Výše úhrady této sankce pro spotřebitele činí jednu pětinu součtu měsíčních paušálů (podle aktuálního paušálu včetně DPH) zbývajících do konce Doby trvání Speciální nabídky a rozdíl mezi konečnou zvýhodněnou kupní cenou a standardní cenou zboží u O2 podle ceníku.
Účastník, který není spotřebitelem, není po Dobu trvání Speciální nabídky oprávněn Službu zrušit, pokud by lhůta pro zrušení Služby končila dnem, který předchází poslednímu dni Doby trvání Speciální nabídky. Žádost o zrušení Služby i výpověď Smlouvy podaná Účastníkem v rozporu s předchozí větou je neplatná. V případě, že se O2 před uplynutím Doby trvání Speciální nabídky dohodne s Účastníkem, který není spotřebitelem, na ukončení Speciální nabídky, je tato dohoda podmíněna uhrazením veškerých splatných vyúčtování ceny za Služby poskytnuté Účastníkovi a zaplacením paušálního odškodnění ve sjednané výši ze strany Účastníka. Výše úhrady této sankce pro Účastníka, který není spotřebitelem, činí součet měsíčních paušálů (podle aktuálního paušálu včetně DPH) zbývajících do konce Doby trvání Speciální nabídky a rozdíl mezi konečnou zvýhodněnou kupní cenou a standardní cenou zboží u O2 podle ceníku.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2 CZ
Smlouva je na IČO, viz přiložená smlouva. Lze ji tedy vypovědět ze sankcí ve výši 1/5 nebo 100%? Důvodem výpovědi byly časté výpadky signálu a velmi nízká rychlost. Technická podpora O2 mi nebyla schopna pomoci.
Pokud stěžovatel uzavřel smlouvu na IČO (tedy jako podnikatel, nikoliv jako spotřebitel), může být za předčasné ukončení smlouvy sankcionován i vyšší smluvní pokutou než je 1/5 součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Bude tedy záležet na domluvě stran sporu.
Hezký den,
výše smluvní pokuty u služby by byla 100% a v tuto chvíli by činila 5489Kč.
Pokud máte se službou potíže, je možné je řešit s technickým oddělením na lince 800 184 084 – volba 4 – nebo přes odkaz poruchy.o2.cz
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2 CZ
Považuji tento případ za uzavřen a budu vřele každému společnost O2 nedoporučovat.