Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu letošního roku jsem si objednala šaty a tyto šaty z bankovního účtu také zaplatila. O dva dny později jsem se tázala v jakém stavu se objednávka nachází. Přišla mi odpověď, že doba dodání se pohybuje mezi 3-6 týdny. 9.4. jsem znovu zaslala dotaz na stav objednávky a o dva dny později mi paní napsala, že po prověření zásilky u distributorské společnosti jí bylo sděleno, že došlo ke ztrátě zásilky na straně dopravce. Zásilka bude v případě zájmu odeslána znovu a doručena v průběhu cca 4 týdnů s dárkem jako omluvou za vzniklý problém. Dále, že prosí o sdělení zda jsem ochotna na zásilku vyčkat nebo si přeji storno zásilky a vrácení peněz? Napsala jsem, že tedy vyčkám. Nicméně 4.5. jsem psala, že stále čekám a nic, totéž jsem napsala i 12.5., do dnešního dne se mi však nikdo neozval.
Peplum šaty Tina
Konečně dodání zboží nebo vrácení peněz...
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.