Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.5.2015 jsem uzavřel smlouvu s Dynamic Solvent o postoupení pohledávky na vymožení dluhu na pana F. F. Zaplatil jsem 16 000Kč + DPH,celkem 19 360Kč.Po necelém roku mi bylo sděleno,že to nemohou vymoci.Tak jsem podal výpověd k 10.3.2016.Bylo mi slíbeno p.Frankem,že částku mi převedou na účet.Pana Franka jsem kvůli tomu třikrát navštívil,ale peněz jsem se nedočkal.Navíc byl strašně popuzen,že jsem si dovolil přijít bez ohlášení že jsem mu v sobotu 30.4.2016 ve večerních hodinách poslal SMS,že ho brzo navštívím.Na té poslední schůzce mi vynadal a vyhodil z kanceláře,že už se mnou jednat nebude.
Vrácení paušálního poplatku.
|
Tweet |
V tomto případě záleží na obsahu uzavřené smlouvy. Předpokládáme, že se bude jednat o smlouvu příkazního typu. Charakteristickým znakem těchto smluv je výkon určité činnosti spočívající v obstarání záležitosti bez zaručeného výsledku. Taková činnost je vykonávána ve prospěch příkazce a na jeho riziko. Příkazce je povinen zaplatit odměnu, i když výsledek nenastal, ledaže byl nezdar způsoben tím, že společnost porušila své povinnosti. Hotové výdaje a účelně vynaložené náklady se hradí, i když se výsledek nedostaví. V takovém případě by ale mělo dojít k jejich vyúčtování dle skutečně odvedené činnosti. Společnost měla postupovat podle svých schopností, přičemž měla využít každého prostředku, kterého vyžadovala povaha obstarávané záležitosti.
Pokud je takové ujednání (vrácení složené garanční zálohy, poplatku) obsahem smlouvy, oprávněné straně svědčí při splnění ve smlouvě uvedené podmínky právo na plnění dle dohody.
Primárně v tomto případě doporučujeme konzultaci s advokátem. Je možné, že dojdete i k tomu závěru, že se jedná o trestný čin podvodu, kde by bylo vhodné podat trestní oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.