Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
V sobotu 30.04. jsem v AAA Auto podepisoval smlouvu ke koupi vozu VW Touran. Při podepisování kupní smlouvy v kanceláři u prodejce (p. F. Sadílek), mé pozornosti unikl jeden navýsost důležitý protokol - příloha č. 2 Kupní smlouvy,
kde je podrobný výčet technického stavu kupovaného vozidla, který mne šokoval a naprosto rozporuje s tím, co mi bylo řečeno a předvedeno při prodejní obhlídce vozu prodejcem (p. Klik). Podle jeho vyjádření mělo jít o vůz kategorie 1A - výtečného technického stavu, v protokolu je však uveden stupeň D (velmi špatný stav) a výčet mnoha dalších závad, např. i to, že vůz byl havarovaný, i když jsme se prodejce přímo i na toto tázali (mám na vše svědka, u prodeje jsem byl s otcem) a bylo nám jím sděleno, že nebyl a je technicky ve špičkovém stavu, jmenovitě 1A. Ukázalo se, že i původ vozu je jiný (Francie), než nám sdělil pan Klik (paní z Německa).
Byl jsem uveden v omyl, prodejce se dopustil správního deliktu klamavé obchodní praktiky - za nemalé peníze (335000 Kč) mi byl prodán vůz, který neodpovídá tomu, co bylo domluveno prodejcem při obhlídce, což se ukázalo už při jízdě z bazaru domů. Mojí chybou je, že mé pozornosti uniknul tento důležitý protokol, který si vybavuji, že mi byl předložen až po složení a uhrazení akontace(!). To se mi také jeví jako neférový postup. Domnívám se, že jsem na tato fakta měl být "výslovně upozorněn" (jak deklarují Obchodní podmínky AAA Auto). Kdybych byl vědom skutečného technického stavu vozidla, kupní smlouvu bych nikdy nepodepsal.
Vůz se nechoval standardně, jisté závady a nepřirozené zvuky z motoru byly patrné již při jízdě domů a začal jsem tušit, že něco není v pořádku.
Ještě týž den jsem chtěl celý kontrakt reklamovat, ale prodejcem mi bylo sděleno, že reklamní oddělení bude otevřeno až v pondělí, tudíž mi to nebylo umožněno, což ale není v souladu s platným zákonem (dle vyjádření ČOI musí být u prodejce v době prodeje na místě k dispozici i reklamační oddělení).
Cítím se být ošizen, záměrně uveden v omyl a podniknul jsem okamžitě jak to bylo možné (pondělí) již taky reklamaci, ve které žádám o plné odstoupení od Kupní smlouvy. Navštívil jsem z toho důvodu Oddělení reklamace AAA Auto a podniknul všechny náležitosti - toto procesí mne stálo nemálo času a nervů. Vůz jsem předal k posouzení, což vedoucí reklamace AAA Auto nepochopitelně zpočátku odmítal (z logiky věci reklamace vyplývá, že prodejce musí mít k reklamaci i reklamovaný subjekt - tedy vůz), až po mnohahodinovém nátlaku vůz přijal. Nyní jsem v procesu (30 dní) čekání na vyjádření prodejce. Nechci spekulovat, zda-li bylo vše sehráno záměrně a jakou roli v celém prodejním mechanismu hraje každá jednotlivá složka, chci však odstoupit od Kupní smlouvy v reklamačním procesu a vyřešení celé věci v můj prospěch, což by bylo storno kontraktu. Obchodní, prodejní postup taky zcela zásadně odporuje Obchodním podmínkám AAA Auto (nebaly mi např. umožněna prohlídka na rampě a další) a také Etickému kodexu firmy.
VW Touran, r.v. 2012, 121 332 km, VIN: WVGZZZ1TZCW105116
Odstoupení od Kupní smlouvy a vyrovnání investovaných prostředků
|
Tweet |
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Informace poskytnuté zaměstnanci společnosti jsou tedy pro prodávajícího závazné.
Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebitelce nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.
V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitelka musela prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínila určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.
Vážený pane Fulíne,
mám informaci, že je věc v řešení a kolegové se s Vámi spojí. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený. Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, paní Míková, nevím jestli máte k dispozici nějaké nové informace v této kauze, ale já jsem byl včra zástupcem AAA Auto informován o verdiktu společnosti ve věci moji žádosti o odstoupení kupní smlouvy, která mi byla zamítnuta. Čekám nyní ještě na písemné prohlášení a zdůvodnění tohoto rozhodnutí, se kterým nesouhlasím a hodlám ho neprodleně rozporovat. Žádám tedy ještě jednou celou reklamaci přehodnotit. Díky
Dobrý den,
ano, reklamace byla znovu posouzena - věřím, že jste o tom byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojen.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, ano, jsou zde nové skutečnosti, které by mohly vézt ke smírnému řešení. O dalším průběhu kauzy zde budu informovat.
Dobře, dejte pak prosím vědět výsledek.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Kauza je již vyřešena, se společností AAA jsem uzavřel dohodu o narovnání a stornu kupní smlouvy, načež mi byla, sic se spožděním, ale přeci jenom vyplacena dohodnutá částka, kterou jsem do koupě investoval. Dospěli jsme tedy ve finále ke smírnému řešení, za což jsem rád.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využil tohoto fóra k řešení své stížnosti. Stížnost je tedy uzavřena ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: