Společnost


Healthways Distributions Ltd.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10846Green magma tablety - sliby, chyby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2016, před 9 lety

Iveta Dostalova

Znění stížnosti

dobry den, koupila jsem vase tablety po precteni bajecne reklamy v casopisu blesk. pak ohledne internetu jsem nasla stranky s moznosti koupi a vraceni penez v pripade nespokojenosti. po zaplaceni mne kontaktovali telefonicky s nabidkou vyhodnejsiho baleni a to na dva mesice, ktery jsem vzala, platba probehla pri dodani 1600kc.kuryrem. absolutne jsem nezaznamenala nejaky ubytek vahy a to jsem nechtela zadny zazrak pouze 5 kg dolu. neprejidam se, pohybuji se, proste jsem si chtela udelat radost pro sebe a akorat jsem opet naletela a dala penize nekomu, ktery si dela srandu ze slusnych lidi. nejsem vubec s produktem spokojena, jedna se opet o falesnou reklamu.


Produkt

green magma 60, firma healthways, cislo sarze 610915, platnos 09 -2017


Požadované řešení

jak bylo slibeno jednoznacne vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2016 11:16, před 9 lety

Pokud společnost inzeruje při nabídce výrobku garanci vrácení peněz, měla by ji být schopna poskytnout, za předpokladu, že spotřebitelka podmínky této inzerované garance beze zbytku naplnila. V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro vrácení peněz zákazníkovi.

V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Doporučujeme spotřebitelce pro případ, že nebude ze strany podnikatele plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.

Pokud by bylo jednání společnosti vyhodnoceno jako klamavá reklama, což je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob.

Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem je dle § 7 písm. i) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy krajský živnostenský úřad (na základe odkazu v § 23 odst. 10 zákona o ochraně spotřebitele). Ke krajskému živnostenskému úřadu je tedy možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele s podezřením na klamavou obchodní praktiku. Dozorový orgán provede sám šetření a vyhodnotí, zda-li se skutečně jedná o nekalou obchodní praktiku podnikatele či nikoli. Pokud o to spotřebitelka požádá, bude vyrozuměna o výsledku šetření.

V daném případě se jedná zřejmě o společnost mající sídlo ve Velké Británii, tedy zahraniční subjekt. Pokud je činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla budou stejná jako při nákupu u domácího subjektu. Toto platí, pokud se prodejce zaměřuje na prodej do České republiky.

Pokud se jedná o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebitelce v případě trvání sporu, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.

Kontakty na ESC pro ČR:
Adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 14:59, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.