Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 4.3.2014 jsem uzavřel se společností O2 smlouvu na 24 měsíců pro tarif FREE CZ. V dubnu 2016 jsem O2 informoval, že chci odejít k jinému operátorovi. Bylo mi sděleno, že to není problém, ale musím zaplatit smluvní pokutu. Na můj dotaz mi bylo dále sděleno, že se závazek automaticky prodlužuje pokud je sjednán od 8.2.2014.
Nikde ve smlouvě není žádný termín, kdy je možné toto automatické prodlužování zrušit, dále to není nikde ve všeobecných podmínkách. Požaduji vysvětlení této pokuty.
Požaduji zrušení pokuty, případně nabídku výhodnějších tarifů.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo vznést požadavek, aby smlouva či její samostatná služba nebyla automaticky prodlužována. Musí to však učinit v souladu s obchodními podmínkami, tedy způsobem a ve lhůtě určené operátorem.
Podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.
Pokud by společnost o možnosti ukončit smlouvu neinformovala, potom by porušila zákon a Český telekomunikační úřad by mohl udělit pokutu.
Hezký den,
na vaše číslo a nastavení se rád podívám, budu jej však potřebovat uvést, případně rodné číslo majitele. Děkuji.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den, jedná se o číslo 602410548.
Hezký den,
na čísle máte závazek do data 25. 4. 2017. Smlouva byla prodloužena automaticky 25. 4. 2015 a informaci o tom jsme přinesli ve vyúčtování 1284854231, které bylo vystaveno 23. 2. 2015
Automatické obnovení je možné odmítnout kdykoliv, nicméně se tak musí stát před samotným prodloužením smlouvy.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Ve vyúčtování 1284854231 opravdu byla zmínka o automatickém prodloužení smlouvy, ale v místě, které jsme přehlédli, což je samozřejmě naše vina. Uvítali bychom určitě upozornění o automatickém prodloužení smlouvy také ve formě SMS, tak jak jsme dostali informaci 5 dní před změnou. Vhodné upozornění formou SMS ale bohužel přijde až v době, kdy už není možné na to reagovat. Nepředpokládám, že je to účelové.
Hezký den,
děkuji za váš podnět, nicméně o prodloužení smlouvy jsme zákazníka povinni informovat prokazatelným způsobem, za které považujeme právě uvedení informace na faktuře.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení: