Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#10853Poškozené zboží, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2016, před 9 lety

Pavlína Kryčfalušij

Znění stížnosti

Dobrý den, dostala jsem na Vás kontakt, že mi pomůžete vyřešit problém, který se nám stal poprvé. Objednali jsme si televizi přes internet, převzali jsme jí 6.5.2016 a otevřeli krabici 12.5.2016, když přijel technik jí zapojit, protože to neumíme, zapojoval se Xbox a satelit ještě. Televizi jsme vyndali z krabice, vypadala v pořádku, zapojili jsme a zapli a na obrazovce se objevila pavučina a ani obraz nešel. Ihned jsem volala na Mall, pán mi řekl, že by neměl být problém,, že jsme v nějaké lhůtě a že to mám na fotit a poslat emailem na reklamaci. Na druhý den to zamítli, aniž by televizi viděli, že jsme se měli ozvat do třech dnů, chtěla jsem s někým mluvit, ale nemohla, jen si pořád dopisovat, jednání hrozné. Psala jsem, že když někomu koupíte dárek, tak ho přece nerozbalíte ... Jsme slušní pracujíci lidé, nikdy se nám tohle nestalo, nevíme jak dál,je to pro nás dost, jen tak vyhodit 3830,- Kč.
Prosíme o pomoc ...


Produkt

Televize Gogen TVH 24A231


Požadované řešení

Výměna, o televizi stojíme


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2016 10:01, před 9 lety

Za předpokladu, že televizi zákazník zakoupil jako běžný spotřebitel (tedy nikoliv jako podnikatel uvedením IČ),reklamuje vadu zboží u prodávajícího pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má povinnost dodat spotřebiteli bezvadné zboží dle uzavřené kupní smlouvy. Když dojde k poškození během přepravy, odpovídá za to prodávající, ledaže by si spotřebitelka nechala zboží přepravit vlastním kurýrem, tedy že by si nezvolila jeden ze způsobů dopravy nabízený prodávajícím. V rámci reklamace je možné požadovat dodání nové bezvadné věci. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Reklamaci doporučujeme uplatnit nejlépe písemnou formou, a to doporučeně a s dodejkou. Vše si pečlivě zdokumentovat.

Pokud prodávající nebude chtít reklamaci uznat, je nutné jej upozornit na zákonné ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého se má za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí. Na základě této domněnky leží důkazní břemeno na prodávajícím, který musí prokázat, že spotřebiteli bylo doručeno bezvadné zboží, když by chtěl reklamaci zamítnout.

Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, což bylo spotřebitelem v daném případě splněno.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud prodejce reklamaci zboží zamítl z nikoli zákonného důvodu (vada nebyla oznámena do 3 dnů), doporučujeme spotřebiteli její zamítnutí rozporovat s výše uvedenou právní argumentací, popřípadě se obrátit na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci k provedení kontroly podnikatele, v krajním případě je třeba se domáhat práv z odpovědnosti za vady v občanskoprávním soudním řízení.

V případě zamítnuté reklamace doporučujeme spotřebitelce obrátit se na soud za pomoci právního zástupce. Lze předpokládat, že prodávající důkazní břemeno před soudem neustojí, neboť by pro něj bylo velice obtížné prokázat, že spotřebitel převzal bezvadné zboží, které si následně sám poškodil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.5.2016 11:47, před 9 lety

Vážená paní Kryčfalušij,

velice se omlouvám za komplikace s doručeným zbožím.

V tomto případě bych Vás poprosila o vrácení zboží. Samozřejmě Vám budou za dodání poškozeného výrobku vráceny peníze a taktéž Vám proplatíme náklady spojené se zasláním - zpravidla se jedná o podací lístek.
Stačí, když nám jej zašlete oskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu.

Poprosila bych Vás o zaslání zboží na naší adresu reklamačního oddělení:

Internet Mall - Reklamační oddělení
Logistické centrum MALL CZ
Prologis Park Jirny, Hala DC5, rampa 23
Poděbradská 771
250 90 Jirny

Prosím, k balíku přiložte kopii Vaší faktury, aby kolegové na skladě dokázali zásilku přiřadit ke správné objednávce.
Zboží můžete taktéž vrátit na jakékoliv naší pobočce a kolegové s Vámi vrácení výrobku rádi vyřídí.

Ještě jednou se omlouvám za způsobené nepříjemnosti.

V případě jakýchkoliv dotazů se na nás můžete obrátit do e-mailu overeno@mall.cz .

Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne,

Kristina Svatíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.5.2016 12:41, před 9 lety


Pavlína Kryčfalušij

Dobrý den, děkuji za kladné vyřízení. A hlavně chci poděkovat Vám VašeStížnosti.cz za pomoc a rychlé jednání v naši situaci, doporučíme Všem přátelům a známým. Ještě jednou děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.11.2016 14:35, před 8 lety


Pavlína Kryčfalušij

Hodnocení: