Společnost


DATIX s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10854Zamítnutí reklamace originálního pouzdra Samsung EF-BT110BW v ceně 466,- Kč s DPH

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2016, před 9 lety

Ladislav Martinek

Znění stížnosti

1. 10. 2014 jsem v prodejně Mobil pro vás OD Tesco Dornych Brno (přízemí) zakoupil originální pouzdro Samsung EF-BT110BW. 29. 4. 2016 jsem ho odnesl k reklamaci. Při přejímce pracovník v rozporu se skutečností uvedl, že pouzdro je špinavé. Na moji námitku, že to tak není, odpověděl, že tam má jen tuto kolonku. Důvodem reklamce bylo, že se objevily praskliny (délka 5 až 11 mm) v zadním díle. Konkrétně praskly na dvou místech zad horní rohy a na jednom místě jeden ze spodních rohů. Navíc se odloupl kousek plastu i na čelním spodním rohu. Tablet byl v pouzdře umístěn trvale. Nevyjímal jsem ho a opětovně nevkládal. Nedošlo ani k žádnému pádu. To se dá spolehlivě posoudit vizuální kontrolou rohů vnějšího pláště. Je bez oděrek. Drobné škrábance (jak uvedl přijímající pracovník) jsou pouze na zadním díle. Vznikly pokládáním na podložku, jelikož plast je měkčí. Dne 3. 5. jsem byl vyrozuměn prodejcem, že reklamace je mi vrácena z důvodu mechanického poškození, které bylo způsobeno nevhodným zacházením, či nadměrným namáháním výrobku. Což podle něj není v souladu se záručními podmínkami. Plastové pouzdro je vyrobeno na přesnou míru tabletu, do kterého se vkládá. Plast je pružný, aby bylo možné do něj tablet vložit. Praskliny dle mého názoru nevznikly nevhodným používáním. Neobjevily se ihned po vložení. Na vině je podle mého výrobcem nevhodně zvolená směs plastu. Tomu by odpovídal i odštěpek na horní hraně. Plast zjevně vnějšími vlivy teří a degraduje. Stává se tak křehkým. Mohu doložit i fotografiemi, že vnitřek i vnější plášť pouzdra není nadměrně opotřeben namáháním. Originální pouzdro v ceně téměř 500,- Kč by jistě mělo vydržet 2 roky záruky.


Produkt

Originální pouzdra Samsung EF-BT110BW v ceně 466,- Kč s DPH.


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo výměna za nové.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2016 09:46, před 9 lety

Zamítá-li prodávající reklamaci, musí také zdůvodnit, proč tak učinil. Prodávající například neodpovídá za vadu, která byla způsobena na věci jejím obvyklým užíváním nebo pokud kupující vadu sám způsobil (více v § 2167 a § 2170 občanského zákoníku).

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 15:04, před 8 lety

Společnost DATIX, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.