Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,u Lamy jsme udelali smlouvu(1.12.2015) o energiich pak po dohode s nimi byla zrusena-vse v poradku-jen rekli,mate darek,tak jsme jej vratili- nepouzite zerovky 12.1.2016.Na smlouve se zarovkama je 4.12.2015.Pak 12.2.2016 prisla faktura na zaplaceni zarovek 3630kc.Posilali jsme emailem,ze zarovky jsme radne vratili jak nam bylo receno a nevidim duvod proc je platit.Dale jseme jim posilali co vyslo v dTeatu.Dnes 18.5.2016 mi volali,ze nemame zaplecene zarovky.Nakonec mi operatorka rekla,ze jsme je poslali pozde.Takze zbozi si nechali a penize za ne taky chteji.Prosim Vas touto cestou o pomoc jak z teto situace vyjit co nejlepe.
S pozdravem Marie Suchankova
Led zarovky--sest kusu Philips
Protoze jsme od smlouvy odstoupili podle zakona,pozadujeme uznani odstoupeni a ukonceni vymahani penez
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávce energií, ruší se i kupní smlouva, která je na smlouvě o dodávce energií závislá. Spotřebitelka není povinna hradit žádný smluvní poplatek, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky, což v daném případě učinil.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Na žádost spotřebitelky stížnost znovu otevíráme. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Dobry den,
jsem moc rada,ze se pripad znovu otevira.Vcera 9.12.2016 mi zase prisla faktura na zaplaceni sesti kusu zarovek--UPOMINKA.Castka za zarovky 3 630,-.Zarovky jsme vratili a presto chteji penize.Takhle se dela byznys na lidech.
Naše právní stanovisko zůstává neměnné. Kupní smlouvu považujeme za závislou na smlouvě o dodávkách energií.
Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost písemně vyzvala k odstranění svých osobních údajů z jejich databází. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat, neboť nemá právní důvod, na základě kterého by mohla osobní údaje zpracovávat (bez souhlasu spotřebitelky není možné zpracovávat její osobní údaje, protože smluvní vztah byl ukončen + pohledávka společnosti je vymáhána neoprávněně).
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejemi osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.