Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.1. 2016 jsem odeslali (adresa Abase s.r.o., Strossmayreovo nám. 966/11, Pha 7) mobilní telefon(Smartphone Lumia 535 -zakoupený 16.10.2015) k reklamaci (vypadávání signálu sítě). Po několika telefonických urgencích nám byl telefon zaslán zpět až 10.3.2016 (přes 40 dní)!!! Byl přiložena poznámka "vámi popisovaná závada se během našeho testování neobjevila..". Závada odrtraněna nebyla ! Po zasunutí SIM karty se po několika minutách signál vytratí a ani SIM jiného operátora v teklefonu nefunguje - závada je zřejmá a snadno zjistitelná- bez dlouhého "testování" ! Nyní se marně snažíme zjistit novou adresu k zaslání mobilu, protože firma změnila adresu provozovny a novou dosud nemá !na sms nereagují, telefon nezvedají...kontakty viz www.simplycash.cz...
Rozhodli sjem se odstoupit od smlouvy a žádat o vrácení peněz - čas a prostředky vynaložené na urgence reklamace, znechucení s nefér jednáním nám však nikdo nenahradí ! Bohužel nevíme kam vlastně mobil zaslat ...
Snad bude toto varováním pro ostatní případné zákazníky ! V případě že se snad kdosi z firmy Abase s.r.o. přičiní ke kladnému vyřízení naší kauzy, rád to oznámím!
Děkuji za pochopení.
R.Černý, Hradec Králové ,
Smartphone Microsoft Lumia 535 zelený, kod zboží: 2020030, zakopupeno 16.10.2016
Vrácení peněz...
|
Tweet |
Pokud kupující zakoupil telefon jako spotřebitel, nikoli na IČ, potom běží lhůta na vyřízení reklamace od dne následujícího po uplatnění reklamace u prodejce. Prodejce takovou reklamaci musí vyřídit do 30 dnů. Pokud to neučiní, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy (podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele) a zároveň může informovat Českou obchodní inspekci, aby podnikateli udělila pokutu, neboť se jedná o porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Veškeré jednání doporučujeme vždy činit prostřednictvím písemně zaslaného dopisu doporučeně a s dodejkou na adresu společnosti prodejce uvedené ve veřejném rejstříku (ABASE s.r.o.,Praha 8, Libeň, Primátorská 296/38).
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem, za který může Česká obchodní inspekce obchodníka sankcionovat. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby ČOI podal podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19).
Pokud byla, tak jako v tomto případě zrušena pouze provozovna prodejce, pak může spotřebitel reklamovat v jakékoli jiné provozovně, nebo poslat písemně reklamaci na sídlo společnosti. Spotřebitel musí dbát na to, aby jeho jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy reklamovat, popřípadě odstoupit od smlouvy, prostřednictvím poštovní přepravy, pokud možno doporučeně s dodejkou.
Platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Pokud nebude zásilku převzata, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.