Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
zakoupila jsem si výrobek OptiMask, který nefungoval. Po reklamaci mi byl zaslán nový výrobek, který fungoval asi tak 3 týdny. Reklamovala jsem výrobek a požadovala vrácení peněz ve výši 1030 Kč s tím, že pokud mi sdělí adresu, oba nefunkční přístroje jim vrátím. První reklamaci jsem zasílala 4.3.2016. Bylo mi sděleno, že vše odevzdali reklamačnímu oddělení. Od té doby mě nikdo z této společnosti nekontaktoval, přestože jsem urgovala vyřízení reklamace 14.3.2016 a 25.4.2016.
nefunkční přístroj jak při zapojení přes nabíječku, tak zapojení přes baterie. Po první reklamaci mám doma 2 nefunkční přístroje.
Vrácení peněz, částka 1030 Kč.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.